lördag 19 maj 2012

Underbara sommar

Hej och trevlig lördag på er! Idag har jag och barnen varit på Ålyra här i Alfta! Barnen har fått åka karusell tittat på djuren och handlat lite smått och gott. Vi gick med min mamma och pappa och innan vi gick hem så bjöd min snälla pappa oss på mat! Tusen tack för det nu behöver vi bara göra kvällsmaten och det vankas grillat som är min älskade gubbes expertområde. Han är våran egen grillmästare så jag behöver bara fixa med sånt vi ska lägga på grillen. Det tycker jag är toppen!!!

Här ska jag visa en LO jag scrappat på mig och min son Liam när vi var och badade med goda vänner i Orbaden. Vi kallar det för vårt lilla pardis om sommaren om när vi är där så låssas vi att vi är utomlans =) Till den här LO började jag med ett vitt cardstock som jag sprayade med lite grön färg så det finns stänk på papperet. Syns lite dålig på kortet tyvärr. Sen har jag använt lite olika spillpapper från BoBunny och Victorias Design House. Det beiga pappert som jag har som fotomatta kommer från Panduro Hobby och det har jag stansat med en kantstans från EK Success Edger Punch och den har jag köpt på Scrapbruket 


Det här kortet är ju så sommrigt så därför ville jag behålla den känslan i LO. Har använt oranga blommor och blad från Prima efter som det är Liams favorit färg så tycker jag dom passade bra  här. Den underbara spetsen köpte jag när jag var på mässan fast när vi åkte in till Valbo inne på Panduro  kunde inte motstå den.


Lite grön flosstråd fick också slingra sig bakom blommorna och så sedan så har jag använt favoritdisen Magnolias vackra hjärtaswirvel. Fäste även två fina strån med vita pärlor på och dom köpte jag på mässan i Gävle från  Hannaspysselstuga . Jag har även fäst några turkosa och oranga plastdroppar i hörnen av LO som jag köpt jättebilligt på Dollarstore i Bollnäs. Även minialfabetet är inhandlat där så allt måste inte vara dyra scrappsaker för att det ska bli vackert. Vet dock inte om dom är syrafria med det struntar jag i. Alfabetet jag har använt mig av här är ett Qk alfabet. Den fina ovalen med text i var med mitt fina kitt som jag van från Scrapbruket.com i påskas. Har många fina papper därifrån som jag ska försöka scrappa på fram över men måste försöka bli klar med mina kortbeställningar förs.

Så det var vad jag ville visa i dag! Vill också passa på att tacka er som orkar lämna kommentarer här inne på bloggen det gör mig så glad!!  Ha en fortsatt trevlig kväll så ska jag försöka förbereda maten snart. Många kramar från mig!

2 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Åååååå helt underbar, underbart fint foto och underbara papper och färger och så fint upplägg, får nog lifta nästa gång jag ska scrappa LO ;)
Svar på din fråga:
Jag använder akvarellpapper Canson Montval 200g. Det är fin gräng på det papperet och det funkar i min laserskrivare. Både Panduro och nettans har det papperet. Kostar 229 kr för 100 papper. Man f¨år skära ner det till A4, för det är lite för stora ark.
Hoppas du får till det, Lycka till!

Margareta sa...

Helt ljuvlig och somrig LO! Du är såå bra på det där - dina LO:s lyfter verkligen fram fotot och förstärker det!!
Ha det gott!
Kram!!