måndag 18 juni 2012

KennyK Collection - Devastatia


Hej och tack för att du kikar in en sväng på min blogg =) Idag har vi inte gjort så mycket här hemma mer en att barnen har lekt med sina kompisar och jag har pyslat i hop ett dopkort jag fått beställning på. Men det visar jag er lite senare när jag vet att det är OK för köparen. Annars är jag så trött på det här regnar det nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till!!! Men till veckan jobbar jag kväll så då ska det bli fint väder har jag hört... Tur det snart är semester för mig med bara tre veckors jobb kvar nu.

Nu vill jag visa er ett lite annorlunda studentkort som jag fick beställning på av en kollega på jobbet. Det skulle vara lite tuffare en dom jag brukar göra och gärna i svart. Kul med en utmaning tyckte jag och passade på att köpa den här fräna Kenny K stämpeln när vi var på mässan i Gävle för jag hade det här kortet i åtanken redan då. Den är ju så frän och jag vet att jag kommer göra fler kort med just den här stämpeln. Studentössan hon har på huvet är en stämpel från Gummiapan som har massor med fina stämplar på nätet. Och studentskylten är stämplad med en stämpel jag köpte av Sylvia nu över Fejjan där man kan köpa scrapsaker, det är en stämpel från Reprint. Framför papprena har jag fäst en svart spets som jag tänkte ha på min balkläning för 13 år sedan men ångrade mig och så har den bara blivit liggande och väntat på att bli använd och den  passade ju bra in på det här kortet.


Just den här stämpeln var det mycket detaljerad färjläggning på som jag tycker är kul. Men man var lite skakis på slutet så  det inte skulle bli fel när jag fyllde i läpparna som var det sista av allt att färjlägga men det gick bra. Har använt mina nya Tim Holtz pennor här till allt utom till kläningen då jag i stället har använt mig av Panduros All-Purpose Ink vattenburet bläck som passar utmärkt till färgläggning. Och den här färgen blir vitglittrig i nyansen som tyvärr syns dåligt på den här bilden.


Ville inte att det bara skulle vara svart så därför fick en rödorange blomma också pryda framsidan med några fina pärlor på tråd som jag också köpte när jag var på mässan. Bladen är stansad med hjälp av en Nellie Snellen stans. Och den lilla cirkeln med student text i är en Magnolia stämpel. Runt kanten på stämpeln har jag stämplat med min fina Tree of love stämpel fast här i svart så klart.


Insidan av mina kort börjar ni väll lära er vid det här laget men jag kör vidare på vad mina beställare vill ha och det är många som är förtjusta i pengabandet jag sätter på vänster sidan. Det gör jag med hjälp av mina MS stansar och lite olika papper. Har även satt en fin tänkvärd text här efter som det är ett studentkort och den här stämpeln kommer från Magnolia, studentmössan från Gummiapan och bladen är stansade med en Nelli Snellen stans.


Högra sidan av kortets insida fick se ut så här med den fina  MS kantstansen som är en av mina favoriter av MS hörnstansar. Har även här stämplat med Tree of love stämpeln i lite ljusgrå  Distress Ink - Pumice Stone. Och Sen den fina studenten stämpeln från Gummiapan.


Så här ser kortet ut på insidan när det är uppvikt så du får en helhetskänsla av det.

Så det var allt för mig den här gången. Nu är det nog bäst jag försöker sova lite för det är en dag i morgon med. Lämna gärna ett litet spår när du är in för det uppskattar jag verkligen!! På återseende kramar från mig!



10 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Vilket coolt kort!
Nu är det snaaart semester, och jag hoppas ni får en skön sommar.
Kram

Anonym sa...

jättehäftigt kort

Jenny K sa...

jättehäftigt kort

Laila sa...

Vilket tufft kort :)

Anonym sa...

Jättefint kort,coolt med allt det svarta.
/Anna-Lena V

Sandra sa...

Massor av tackkramar för dina otroligt fina ord i min blogg! :) du är så söt! Men jag har väl inte hunnit med hälften av de kort du brukar göra.. Jag hinner bara inte visa upp allt på bloggen för det tar så lång tid innan jag hinner sitta vid datorn. :) Då blir det lätt koncentrerat när jag väl slänger in ett inlägg. :)
Jag älskar det här coola studentkortet!! Så himla läcker stämpel och häftigt med det svarta. Visst är det kul med en sån utmaning! Man får lixom tänka om lite när man inte kan använda de papper man vanligtvis brukar använda. men du har lyckats så himlade bra med detta! Jag tror att den nybakta studenten blev jätteglad över det här kortet.
Hoppas du har en bra kväll på jobbet! KRAM!

Maiden sa...

Wow vilket läckert kort! :-)
När det gäller Kenny K så vann den stämpeln och två andra Kenny K hos allt om scrap… Men jag tror att bla Scrapfabriken säljer en hel del - de är ju såå läckra så man vill ha alla! :-)

Gurkiss sa...

Super fint och läckert kort du gjort :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Margareta sa...

Jättefräckt! Det blev säkert MYCKET uppskattat! Så bra att sätta på en studentmössa!!!
Jag kommer att ha fullt upp ett par veckor nu, så jag hinner varken blogga eller "hälsa på", men jag kommer åter - jag lovar!!
Ha det gottpå semestern! Kanske vi ses i fagra Hälsingland! Kram!

Em sa...

hahaha! Vilket skit tufft kort! :D Fint med spets å de svarta mönstrena!