fredag 8 juni 2012

Student kort

Sjung om studentens lyckliga dar!!! Så härligt med alla dessa fina studenter och det är så kul att jag får förtroende att göra några studentkort till några av mina snälla arbetskamrater!! Annars har jag fullt upp ändå i dag för att förbereda min lilla Thindras födelsedag som är i morgon då blir hon 6år. Helt ortroligt att det gått 6år redan och jag som tycker det var i går hon låg i min mage. Bråttom hade hon också för när vattnet gick så föddes hon 12min senare. Jag är så glad att vi redan hade åkt in på BB då utifall det skulle gå fort med andra barnet, ibland handlar man rätt...... Nu är tårtan ihop lagd och Thindra själv har snurrat i hop chokladbollar och så har vi bakat muffins. Blir nog gott fika till mormor, morfar, farmor och fastrarna när dom kommer i morgon.

Så nu vill jag visastudent kortet som skulle vara till Britta som jag hoppas hon vart glad för. Här har jag använt en Some Odd Girl stämpel som heter Crushin Gwen som är min första inhandlade Some Odd Girl stämpel men vet redan nu att jag kommer att köpa fler för jag vart så förtjust i dom. Den här tjejen har inte studentmössa på sig utan den har jag stämplat och klippt ut och sedan limmat fast på hennes huvud så den ska passa som studentflicka. Mössastämpeln är köpt från  Gummiapan som har massor med fina stämplar jag bara älskar!!! Den stora student texten är också köpt där tex.

Mönster papperet kommer från Victoria Design House och så har jag färjlagt henne med mina nya Distress Marker som jag försöker lära mig hur dom funkar nu i början. Tycker det går riktigt bra för att aldrig ha jobbat med pennorna förut. Kanten med blommor har jag stansat med en MS punch och den fina Sverige rosetten är från mina egna studentband då jag tog studenten för 13 år sedan. Den som spar hon har ;)


Insidan av kortet ville jag ha med ett dekorativt band som man kan fäst pengar bakom och där har jag stämplat med en fin textstämpel från Magnolia. Även här har jag använt den lilla mössan från Gummiapan som dekoration. Och på den andra sidan stämplade jag med en student stämpel som kommer i från stämpelkällaren. Kanten runt om med blommor är stansad med MS punch och sedan har jag dekorerat med blad stansade med en Nelli Snellen blad punsch som gör tre fina små blad åt gången när man stansar med den och en rosa blomma från Prima fick sitta i mitten.


Så det var vad jag ville visa er i dag. Nu är det bäst jag går och lägger mig för i morgon ska jag ju upp och sjunga för Thindra så det är nog bäst jag ställer klockan för annars vaknar hon före mig. Ha det så bra och lämna gärna ett spår när du är in för det gör mig jätte glad =)

4 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Vilket härligt fint kort du gjort till studenten!
Hoppas du får en fin helg, med tid för pyssel.
Vi ska träffas tio tjejer och scrappa idag, det ska bli så kul!
Kul att jag kan inspirera dig, Platinum är min absoluta favorit bland stickles.

Margareta sa...

Åh så många jättefina kort du gjort sedan jag sist var inne hos dig!! (Jag har ju haft annat för mig - en 70-årsdag och så ;o) )
Har kollat din blogg i mobilen, men att kommentera där är mer än jag klarar.
Hoppas du har en jättehärlig helg!
Kram!!

Sandra sa...

Å så fint det blev! Underbara färger som vanligt och jättesnyggt upplägg. Jättehärliga stämplar, gillar studentmössan! Jag gjorde precis som vanligt jag, snålade ur på stämpeln och tillverkade mina egna studentmössor. typiskt mig! Jaja, jag får låna dina fina stämplar nån dag å stämpla lite extra. Nu ska jag fortsätta njuta av dina fina kort med sina fantastiska insidor. Känns som jag har missat en del nu när jag inte har varit inne på bloggen på nästan en månad.. :/ Men nu går vi mot sommarlov och ledigt då ska jag blogga varje dag *förmodligen not* :) KRAAAM!

maria sa...

Det här var verkligen supersnyggt. Stämpeln passar ju utmärkt till student. Snyggt dekorerat oxå =))
Full pott,

kram