måndag 26 november 2012

Jul post 24 December

Hej och trevlig måndag kväll på er =)
 
Jag har varit ute på en liten resa i dag efter jag kom hem från jobbet. Min kära sambo hade nämligen bestämt sig för att köpa en bil nästa i Stockholm så då vart det en dags visit fram och tillbaks dit i dag som hastigast. Kom nyss hem så jag är väldigt trött. Som en liten belöning i allt åkande stannade vi till på Skopunkten i Uppsala och köpte lite skor och gick även in en snabb vända på IKEA för att fylla på med värmeljus och mat. Men annars har jag bara åkt och kört bil i dag.
 
Nu ska jag visa er ett kort jag hjort med hjälp av stämplar från Reprint. det var några år sedan jag köpte dom av Sylvia när hon hade sin fina butik i Edsbyn. Saknarden så mycket men det är tur vi fortfarande träffas flera av oss men saknar dock butiken. Granen här är stämplad på olika spillpapper som jag sedan har klippt ut för hand. Textstämpeln i bakgrunden är köpt på Panduro och dekorationerna är stansade med MS punchar.
 
 
Julpost är embossad på rött papper med svart glitterpulver. Själva iden till det här kortet har jag för mig att jag sett inne på min kära vän Miamaria s fina blogg. Ta gärna en titt in där på allt fin hon gör =)

 
Insidan av kortet fick se ut så här med en fin tags som blivit dekorerad med några ut stansade snöflingor.
 
Detta var allt för mig nu måste jag gå och lägga mig för jag ska snart upp och jobba. Ha det så bra tills vi ses nästa gång kramar Sandra!

2 kommentarer:

Kristina ScrapSalig sa...

Mysigt kort med härlig julstämning! Granen gillar jag jättemycket, vilken fiffig idé att klippa ut och placera bitarna en bit ifrån varandra, kreativt och vackert! Den runda textstämpeln är helt underbar och guldsnöret är som pricken över i:et på kortet! Fina snöflingor på insidan! Beställde faktiskt två snöflingestansar idag, hoppas att de är lika fina som dina :)

Förstår att du saknar den lokala scrapbutiken, men kul att ni fortsätter träffas. Här i Östersund finns Panduros kedja Syssla. Jag handlar främst på nätet, men då och då slinker jag in på Syssla. Ganska bra om det blir tokslut på tejp, lim eller annat viktigt =)

Ha det gott!

Kram

Lisa sa...

Intressant julkort :o)
Jag gillar verkligen sättet som Du har skapat julgranen på.
Plus att det blir mer häftigt pga guldsnöret över kortet. Fint!

Kramar Lisa