fredag 15 maj 2020

Spelkontroll - My Favorite Things

Hej och varmt välkommen denna gråa fredag. I dag har jag skapat ett kort i temat spel och födelsedag.

Jag har använt mig av My Favorite Things Die & Stamp Set - Game Controller & Level Up... som jag köpt på https://www.ljuvaanglar.se
Bakgrunden med stjärnor har jag skapat med hjälp av en stencil med stjärnor som jag färgat med en sminkborste och blå Distress inks dynor. Färgade en bit tråd med svart akrylfärg som fick bli sladden och stansade ut några guldstjärnor i glitterpapper. Dottsen har jag tillverkat skjälv genom att smälta plastpärlor i ugnen på svag värme som sedan fått kallnat.


Insidan fick se ut så här.


Tack för besöket, ha en trevlig helg och välkommen tillbaka!

2 kommentarer:

Camilla Persson sa...

Åh, vilket fint kort du gjort!! Vilken kul idé med pärlorna i ugnen:)
Kram och ha en fin vecka!

pysselsandra sa...

Tack så mycket bara att testa, tjuvade npgra pärlor av dottern som vart riktigt fina. Var roligt att prova någonting nytt. Kram och tack det samma!