torsdag 12 juli 2012

Grattulationskort

Hej tack för att du tittar i en sväng i regnet. I morse fattade jag ett klokt beslut och det var att börja måla några furu möbler jag har nere i gillestugan som varit syrabetsade ska nu bli vita!! Har putsat och duttat på kvistlack, maskerat och sedan han jag grunda allt i dag. I morgon ska toppfärgen på och då får vi se om det blir två strykningar till på mina två hyllor och ett bord som jag sliter med =) Känns så skönt att jag har satt i gång och tar vara på dom här dagarna nu när det bara regnar och i dag har det till och med oskatt rejält som både jag, Tobbe och Liam satt ute under tak och kikade på när det smällde som värst. Vi är inte särskilt oskrädda i den här familjen.

Nu ska jag visa ett till kort som jag sålde till en kolega innan semestern. Har använt den fina Roes stämpeln här och bakgrundspapperet kommer från Panduro. Den vita kanten är stansad med hjälp av MS punch och ovalerna jag stämplat Hjärtliga gratulationer på är ut stansade med hjälp av Spellbinders dies. Stämpeln är en Reprintstämpel. Bokstäverna är foam bokstäver från Panduro.


Nere i höger hörn fick den fina grenen från Magnolia plats och även en fjäril som jag stanst ut med MS punch och haft lite stickels på vingarna. Sen några papperrosor och blad jag stansat ut med Nellie Snellen punchen.


Insidan fick se ut så här med en fin cirkel ut stansad med hjälp av Spellbinder dies och sedan grattis stämpeln kommer från Reprint. Åter igen en fin fjäril som jag stansat ut med en MS punch.

Så det var vad jag ville visa er den här gången nu ska jag försöka titta vidare på filmen med mina underbara barn!

1 kommentar:

Gurkiss sa...

Usch jag är jätte åskrädd.

Super fint kort du gjort :)

Himla snyggt med grönt och rosa :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss