tisdag 5 juni 2012

Enkla grattulationskort

Hej och trevlig tisdag natt på er =) Har jobbat färdigt för i kväll och har haft så mycket att göra nu på sistonde så jag hinner inte uppdatera det jag gör på bloggen. Har massor med kort att visa er men vill ju så gärna skriva lite om hur jag har gjort dom också så dom kommer när jag har tid. Vi har ju haft utmärkt pysselväder i helgen men efter som mitt jobb bjöd oss anställda på en gratis resa till huvudstaden så passade jag på att följa med dit i lördags och då försvan hela lördagen på att åka buss och gå och titta i affärer. Nu känns det som om min helg var väldigt kort bara för det men det är kul att göra nått annat ibland också. Men nu jobbar jag bara en kväll till så är jag ledig i fyra dagar och det känns så skönt!

Nu vill jag bara visa några enkla kort jag har gjort och skickat på försäljning i Åmot. Min gamla farmor Viola har i urminnes tider brukat lämna handarbetade saker dit på ett kapell som heter Bunges och det har även jag brukat sedan jag var liten. Nu för tiden blir det bara lite enkla kort men när jag var barn brukade jag sy allt mellan himmel och hjord och tjänade på så vis in lite sommarpengar. Så tack alla ni som har köpt diverse saker av mig under alla dessa år =)


Så här fick dom första 12 korten se ut som jag lämnade i väg nu. Har använt mina fina Reprint stämplar och jobbat med distress ink dynorna i lite olika färger. Stansat ut en liten gren med hjälp av en Bosskut die och stämplat en fjäril i samma färg som kortet och klippt ut för hand. Har sedan använt färdiga blommor från Prima och Reprint. Inte så överarbetade men sommriga.

Så det var allt för mig nu ska jag försöka gå och lägga mig så jag orkar göra klart dom sista studentkorten tills  i morgon. Ha det gott många kramar från mig!

2 kommentarer:

maria sa...

Enkla...så himla fina Sandra. Många moment också och välgjorda. Verkligen fina.Hoppas du får sälja massor. Jag var på träff i Bollnäs i lördags och rekomenderar verkligen att åka nästa gång, supertrevligt. Bra scrapväder hade vi också. Ha det gott,

kram

Sandra sa...

De där är så underbara!! Lika som de där "enkla" som du gjorde en gång tidigare. Så himla läckert! ÅÅÅÅ nu vill jag åka till dig å kika o titta på våra nya saker från panduro och kika på dina fina kort. KRAM