söndag 27 november 2011

Trevlig första advänt!

Hej och välkommen! Äntligen har vi fått våran uppkoppling tillbaks! Har varit nått fel sen fredag och det är ju under helgen man behöver Internet mest känns det som så därför har jag inte kunnat visa vad jag har pysslat med i helgen. Men jag har varit lite febrig och hostig med så jag har bara gått på halvfart och det är inge kul när man inte känner att man har kontrollen och orken som man brukar =(

 Han göra två kort som var beställda av min svärmor Gunilla och det första skulle en moster till henne få som fyllde 85 år nu. Det var kul att få göra ett fint kort till Dagmar. Har använt min fina Rose stämpeln till det här kortet och för första gången så har jag provat att vika twisted easel vikning som jag sett min goda vän/granne Miamaria använda sig av när hon skapat sina fina kort  även min goda vän  Sandra har testat sig på denna vikning och hon  har även en jättefin beskrivning hur man viker kortet. Tack för era fina bloggar jag får mycket inspiration av er!


Mysigt när man kan ställa upp kortet så det kan stå framme för lite beskådning innan man lägger undan det.


Valde att stämpla Dagmars namn i ovalen och stansa ut åldern med QK tången. Rosorna är köpta medans löven är handjorda med hjälp av Nellie Snellen stansen. På fens vingar och på rosen har jag haft lite glitter så det glittrar fint om henne.


Insidan fick se ut så här med en ros som ska hålla kortet på plats när det står upp.


Så har jag äntligen skaffat mig en personlig stämpel så fler ska kunna hitta in på min blog och att det blir en liten personlig märkning på det jag gör, tycker den vart söt facktigt =)

Så det var vad jag hade för i dag hoppas att vi får ha internet så jag kan visa lite mer saker som jag har hjort men inte orkar visa i dag. På återsende, många kramar från mig!

1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Å vilket fint kort du gjort, hon kommer säkerligen ha det framme ett bra tag.