torsdag 19 april 2012

Kram

Hej det var inte i går, jag har ju varit på en liten resa förra helgen och jösses vilken tid det tar innan man kommer i kapp med allt här hemma. Jag har saknat mitt pysselrum väldigt mycket när jag var hos syster i Göteborg men tröstade mig med att handla både på Nordstan och i Ullared  ;)  Det finns även en Panduro affär i Ullared och dit måste jag bara varje gång jag är i dit. Vart lite smått och gott även den här gången =)

Så ska jag visa ett kort jag började med innan vi åkte men har hjort klart det nu. Stämpeln är en Magnolia stämpel som jag köpt för länge sedan men inte använt förens nu. Dom är så söta Edvin och Tilda här där dom kramas. Köpte den för jag vill göra ett kort till min lillebror någon gång med den här stämpeln men det har inte blivit av en. Papprena är spill från den förra LO - Bobunnys papper och så har jag använt den fina Sizzix Bigz Die - Weathered Clock by Tim Holtz. Den är ju så fin!! Testade här att stansa ut den i wellpapper och det gick jättebra. Bakom klockan har jag lagt en liten bit vitt tyg.


Sedan så har jag dekorerat med lite köpta pappersrosor och en bladgren som jag stansat ut med hjälp av en Magnolia dies. Limmade även fast en vit spets och knöt lite gul flosstråd runt en ros. Fjärilarna har jag stansat ut med hjälp av MS stansen i wellum som glittrar så fint. Och kram har jag skrivit med foam bokstäver som jag köpt i Bollnäs på leksaksafären - Lekstugan.


Insidan av kortet fick också ha lite naturfärgat papper i bakgrunden som jag färgat med lite Distress Ink - Vintage Photo och Tea Dye min två mest använda Distress dynor. (dom går het här hemma när jag pysslar). Sedan vart det lite fina blommor från Prima och en till Magnolia gren.

Så det var vad jag ville visa den här gången. Vill också passa på att tacka för alla fina kommentarer som ni lämnat nu när jag varit borta och inte har kunnat svar. Ska försöka sätta mig nu och titta runt lite och se vad som har hänt hos mina vänner =) Ha det gott och lämna gärna fler kommentarer för det blir jag så glad för, många kramar från mig!

4 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Ett underbart fint kort med söta paret från Magnolia.

maria sa...

Så läckert med alla detaljer och olika material. Stansen från Tim är ju så snygg, kanske man kan få låna nån gång =))

Kram

Åsa/asamia sa...

Hoppas du haft en skön helg, snart ses vi i Gävle....jag räknar ner dagarna nu.
Kramar fr Gävle

Sandra sa...

Åh va snyggt! Jättefina färger, underbar stämpel och himla bra alltihopa! Å så dina läckra insidor!