torsdag 8 september 2011

Muffinskort

Hej och välkommen! Nu är det äntligen torsdag och jag jobbar bara i kväll sen gör jag helg. Så om ca12tim så ligger jag och skvalpar i mitt badkar och firar att det är helg!!! Det är det som är allra bästa med att jobba skift! Mitt Torsdagsbad på natten när alla ligger och sover här hemma =)

I går så var det en bra dag här hemma för det regnade hela förmiddagen innan jag skulle iväg och jobba. Men hur menar du nu tänker du... Jo då kan jag sitta med gott samvete och pyssla enda fram tills det är dags att åka och jobba och på så vis blev det fyra nya kort i tillsalu lådan som jag brukar ta med mig lite då och då till jobbet och om jag har tur så får jag sälja något kort. Som i går fick jag även sälja två kort så då blir jag extra glad =) Tack snälla  Fatima och Marita för att in köper kort av mig! Ni gör  mig så glad när ni köper kort av mig! Dessa pengar hamnar i en sparbössa som jag har här hemma och dom pengarna får jag bara köpa pyssel saker för =) Inte så tokigt eller hur?  Nu ska jag visa ett av korten jag pysslade i hop i går.

Jag köpte för ett tag sedan den här underbara muffinstämpeln på Scrapbruket och det är en av mina favorit butiker på nätet. Dom har mycket bra saker för lite billigare peng tycker jag. Sedan så blir det fracktfritt om man handlar för 650kr och det tycker jag om  =)  Då får man ju en bra andledning att handla för just den summan eller lite mer. Så ett tips gå in där och kika runt lite för dom har mycket fina scrapsaker.


Formerna är ut stansade med olika Spellbinder dies och den fina kanten är ut stansad med hjälp av en MS punch. Papperet jag använt på det här kortet är köpt på Panduro. Sedan blingade jag upp hörnen lite med avokadogröna bling stenar och tejpade fast en fin rosett i blått sidenband.


Insidan fick se ut på detta lilla viset. Och här har jag även stansat ut formerna med Spellbinders olika dies som är så lätta att jobba med. Sen stämplade jag Grattis på födelsedagen i den vita och limmade fast den på den blåa formen. Men tyckte det fattades något så därför fick två söta MS fjärilar flyga i ena hörnet.

Så det var allt från mig! Men vi ses snart igen hoppas jag och lämna gärna ett spår när du är in och kikar för då blir jag glad! Många kramar från mig!

Inga kommentarer: