onsdag 31 augusti 2011

Tårtask

Hej och välkomen in på min blogg =) Det var ett  tag sedan jag la upp något för jag har haft så mycket annat att fixa med så jag har inte haft tid. Ska försöka bättra mig, men har man inte tid så har man inte. Har letat en bättere begagnad bil till mig nu i snart tre veckor och det är det som har tagit all min ork och tid för den delen. Har ännu inte funnit vad jag söker så jag tror jag inte kommer fungera som mäniska för ens det är klart. Det är bara att hålla tummen att det ordnar sig snart eller att jag sänker mina krav på bil...

Jag behövde en ask att lägga en ring i och kom då på att i det senaste nr av Magnolia så fans det en bra beskrivning på hur man gjorde tårtbitsaskar. Har länge velat prova på att göra en sådan så jag provade att göra en chokladtårteask.


Har använt brunt papper som bas och sedan stansat ut grädd kanten i vitt papper med en MS punch. Sedan deckorerat med lite olika blommor och blad. Tagsen är en Magnolia dies.


Upp i från såg tårtbiten ut så här.


Inuti så la jag lite rosa tyg så ringen skulle ligga mjukt.


Den här tårtan fick min goda vänn Maria Sparring av mig plus lite mera smått och gott som ni kan se på den nedere bilden i en väldigt försenad 30års present.  Jag tror hon uppskattade sin försenade överaskning i alla fall =)


Lite bra att ha saker vart det helt enkelt..

Så det var vad jag hade att visa för i dag. Nu måste jag gå och sova för boxnings träningen började i dag och jag har inte tränat på ett halvår så kroppen ömar på mig nu....  Den är inte van vid den typen av aktiviteter ;) Ha det bra och skriv gärna något när du är in så blir jag glad =)


1 kommentar:

Sandra sa...

Jättefint!! Jag är totalt övertygad om att hon blev jätteglad. Så himla läckert med tårtbiten. Får låna den tidningen av dig nästa gång.
Kramar!!