tisdag 23 augusti 2011

Grattis till pension mamma!

Hej vad kul att du ville titta in =) Nu har vardagen verkligen kommit i gång och min lilla lilla kille har blivit så stor så han började i första klass i går. Kan inte fatta vad tiden går fort! Innskolningen gick toppen och han älskar att gå på Runemoskolan! Så vart lilla fröken Thindra störst på dagis helt plötsligt hon som är min lila tjej.... Kan inte fatta att hon ska börja förskolan nästa höst!!! Vart tar åren vägen? Till och med mamma är så gammal så hon gick i pension nu i somra och det firade vi med buller och bong ;) Så därför tänkte jag visa kortet hon fick av mig och sedan kortet som min duktiga systerdotter Jennifer gav till sin mormor.

Jag valde att göra ett staflikort med den söta  Zinia fen som är en av mina favoriter. Lite jobbig att färglägga men hon blir ju så söt. Bakgrundsstämpeln med text är köpt från Slöjddetaljer och texten är ut stansad med min QK tång och alfabetet heter Maddie Anne.


Eftersom jag tycker om rosa och grönt valde jag att arbeta med dom färgerna på det här kortet.


Och på insidan skrev jag med QK Maddie Anne Grattis till Pension efter som mamma nu vart 65år och har valt att gå i pension nu.


En rosa liten MS fjäril fick också pryda insidan av kortet.


Så här fint blev Jennifers fina kort som hon jorde åt mormor när hon fyllde 65 år. På framsidan har hon färjlagt en muffins stämpel jag har och punchat ut en MS fjäril. Sedan vågade hon sig på att stämpla på kortet som inte är så lätt utifall man tappar greppet om stämpeln då blir hela kortet förstört...


Och på insidan stansade hon ut en lila hjärteram med hjälp av Cuttlebugen och Spellbinder die. I cirkeln så  stämplade hon grattiskramar önskar med lila stämpelfärg =) Moster (det är jag) är så stolt över vad duktig Jennifer är!


Här är en sommarbild på Jennifer, Thindra och mig när vi var till Bollnäs och lyssnade på när Mojje sjöng på brotorget  nu i sommar.

Det var allt från mig. Ha en bra dag och på återseende! Lämna gärna ett spår för då blir jag så glad =)

2 kommentarer:

maria sa...

Oj ett sånt underbart kort Sandra. Du är så duktig på dom där feerna. Så fint och välgjort. Visst är det kul när våra ungdommar =) oxå är intresserade. Va duktig hon är.

Tack för dina snälla kommentarer inne hos mig. Dom värmer.

kramar

Sandra sa...

Men va duktig Jennifer är! Mosters lärling eller?! ;)
Jättefint kort till din mor. Antar att hon blev jätteglad och har ett fint liv som nybliven pensionär. :)

Kramar på dig!!!