tisdag 8 oktober 2019

Grattis kort med magnolia

Hej och hjärtligt välkommen till min pysselblogg! Idag visar jag ett nytt kort som är ett grattulationskort jag skapat med en Magnolia stämpel jag köpt begagnad på någon köp och säljsida för scrappbooking på Facebook. Tycker hon är så söt med alla fina fjärilar den här Tildan. Jag har färjlagd henne med mina Distress inks pennor och en vattenpensel. Stansat ut en fin ram med hjälp av en Crealies dies i grönt papper. Sedan har jag skurit till några vimplar i olka papper från ett block jag köpt på Panduro. Stansade sedan ut grattis texten med hjälp av en dies från Gummiapan och 93 år är dies från Idas magasin och det glitriga pappret är köpt på Lidl.


Jag har även stansat ut med en dise flera hjärtan och vissa av dom i annat papper för att dom ska synas bättre. Det vita papperet i bakgrunden som ser ut att komma i från ett litet block är stansat med en punch från EK tools och som jag sedan chalkat kanten med Distress inks - Tea Dye.


De små genomskinliga fjärilarna är punchade i wellum med hjälp av två olika Martha Stuart punchar


Insidan fick se ut så här med en text stämpel från Reprint som jag stämplat med Distress inks stämpeldyna Worn lipstick. Sedan grattis texten kommer i från Jene design.


Så det var allt för mig den här gången. På återseende och hjärtligt välkommen tillbaka.

Inga kommentarer: