fredag 15 mars 2013

Mössa

Hej och trevlig fredag på er!
 
Idag tänkte jag visa er lite stickat här inne. Köpte några roliga stickringar på Slöjdetaljer och sonen kämpar på med sin fina halsduk och jag har stickat en grå mössa. Har även lagt upp maskor till en ny mössa som ska bli rosa som Thindra ska få. Tycker det är ett roligt sätt att sticka på det påminner mig om när jag brukade fingervirka på min hand men nu är det ringar och så lyfter man öglorna med en liten krok.
 
 
Här är en närbild på mössan och som tofs använde jag en liten spillbit jag fick över från mitt sofföverdrag =)

 
Här får Thindra vara fotomodell.

 
Mössan fungerar även som kudde åt vår katt Sigge.

 
Så detta var vad jag ville visa er för den här gången. Hoppas ni får en trevlig helg!
 Många kramar från Sandra!

3 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Vilken rolig idé, har inte sett den förr. Jag fingervirkade också som barn, och sen lärde jag mina barn.....men det här blir ju fina saker man kan använda. Snygg mössa du gjort!
Hoppas vi ses i Gävle 4 maj, och att du bokat in höstens mässa 28 september redan nu.
Massa kramar

Margareta sa...

Jättesnygg mössa! Förstår att de blir uppskattade! (Har tyvärr tappat bort min gråa mössa, så jag måste virka mig en ny)
Kortet här under är helt underbart - så fint färglagt och så vackert dekorerat!!
Kram!!

KatarinaR sa...

Fin mössa du gjort och så söt modell som visar upp den!
Ha det bra! kram!