söndag 28 oktober 2012

God jul

Hej och trevlig söndag på er =)
 
Har nyss kommit hem från Liams pingisträning och försökte passa på att kombinera den med att plugga lite försäkringar. Vet inte hur bar det gick med alla studsande pingisbollar men det var ett gott försök. I morse var jag och en kompis ut på en härlig lång morgonpromenad i solen och detta jorde mig så fylld med energi när jag kom hem så vi både städade, bakade och äntligen putsade jag köksfönstrena. Jag jobbar på en fönsterfabrik men jag avskyr att putsa fönster!!!! Nu har jag skjutit länge nog på det så det var så skönt när jag var klar. Så belöningen blir dom goda chokladbollarna vi bakade i kväll framför TV när det blir både Solsidan och Partaj!! Just nu har jag gjort en lång lista på Spotyfy med massor med härliga jullåtar som jag lyssnar på medans jag färjlägger några nya motiv som ska bli fler julkort framöver.
 
Så ska jag visa er ett till av mina julkort. Det är en Magnolia Edvin med säck på ryggen och en maskad text i bakgrunden. Har stansat ut han med en oval Spellbinder dies och sedan kantat ovalen med guld färg.  Boten papperet är en röd bas och sedan ett brunt papper från Panduros härliga Paper Pad som jag köpte på mig några block i somras när jag var i Ullared på Panduro autletten som har extra bra priser. Dom kommer verkligen väl till pass nu =)
 
 
Wellpapperet är sopor från jobbet som jag haft crackel paint runt kanterna och sedan stansat ut en fin julgran som är en ny underbar dies jag köpt från Memory Box  och den heter Flowering Christmas Tree. Den och många fler underbara dies fins att köpa inne på http://www.scrapbruket.com en av mina favorit butiker här på nätet. God jul skylten är en stämpel från Slöjdetaljer som jag embossat med guldpullver och sedan fyllt i med röd färg i bokstäverna och sen la jag på ett lager lack så det glänser fint om dom. Sen så är snöflingan stansad med en Martha Stewart stans och så några röda halvpärlor uppe i höger hörn.

 
Insidan fick se ut så här med en fina tags som jag stämplat några snöflingor på och en julgranskula som jag embossat med guldpullver på grönt papper.
 
Så det var allt från mig i dag vill passa på och tacka er alla för alla fina kommentarer! Jag blir alltid lika glad och ska nu titta runt lite på era bloggar för lite ny inspiration. Ha det så bra tills vi ses nästa gång, många kramar från Pysselsandra!!! 
 
 

1 kommentar:

Nina sa...

Härligt kort som vanligt, snyggt med banderollen. Jag har inte varit så flitig i helgen jag har arbetat. Han med att åka till mässan i Göteborg mellan mina arbetspass. Jag hittade inte den fina dies som du har så jag blev lite besviken men jag kom hem med mycket annat fint. Ha det gott. Kram Nina