tisdag 30 oktober 2012

Jul katten!

Hej och trevlig tisdag på er! Jag tänkte jag skulle fortsätta visa mina julkort trotts att all snö som kom i går snart har smält bort. Igår var jag och barnen på badhuset efter jag jobbat färdigt men senare på kvällen så vart det en snögubbe gjord här hemma. Tyvärr så är det inte mycket kvar av han i dag men som tur var tog vi kort ute i mörkret som ett fint minne. Jag vill passa på att tacka alla er som har varit så snälla och lämnat kommentarer så flitigt nu på slutet. Jag blir lika glad för allt ni skriver och  jag lovar att göra mitt bästa för att hinna med att svara er!
 
Nu ska jag visa mitt lilla kort som är med en ny julstämpel som jag köpfrån Scrapbruket.com och den heter Stampendous - Christmas Kitty Cling Rubber Stamp. Jag personligen älskar katter och vi har tre stycken grabbar som förgyller vår tillvaro här hemma så därför måste jag bara ha den här söta kissen. Jag  har en kollega som frågade efter just en katt förra året då jag sålde julkort så därför har jag minst en säker köpare på den ;)  Just den här lilla kissen har jag färjlagt med Distress Markers och sedan använt en vit penna för att göra morrhår och lite mera päls på katten. Den fina Spellbinders ramen såg jag för första gången inne på http://asamia.blogg.se/ fina blogg och vart så kär i den så jag blev tvungen att köpa den jag också. Så tack för tipset Åsa! Har kantat ramen med lite gulfärg.
 
 
Ovalen är också en Spellis die och bakgrundspapperet är ett Bo Bunny papper jag fyndade av Helena från Pappershuset som var med på våran träff nu senat i Edsbyn. Köpte då massor med fina papper som kommer att komma väl tillpass nu när det blir massor med julkort att göra. Den fina gärneken är också en ny Dies som kommer från Marianne Design. Och på den har jag använt röd Pearl Maker som bär. Bandet kommer från Dollar Store och god jul stämpeln är en Reprint stämpel som jag embossat med guld pulver på rött papper.

 
Insidan  blev som jag brukar med en tags med lite järnekstämplat och en fin julstämpel från Reprint. Och en embossad julgranskula i gröntpapper och guld.
 
Så det var vad jag ville visa er för den här gången. Hoppas du tycker om det du ser och lämna gärna en kommentar när du är för det gör mig så glad =)
 
Ha en trevlig kväll många kramar från mig!

3 kommentarer:

maria sa...

Vilken härlig katt =) Super färglagt. Du har ju varit så flitig Sandra. Jag är lika imponerad varje år av din julkortstillverkning. Jag har gjort mitt första jag oxå =) Ha det bra, kram

Lisa sa...

Ja, det verkar vara en intressant ram! Förstår att Du fastnade för den ;-)
Och kortet är mysigt i sig med den söööta julkatten på :-)
Kul att få titta in här och ta del av Din kreativitet!

Kramar Lisa.

Nina sa...

Hej igen!
Tack för att du gav mig länken, till den affären som du har inhandlat din dies. Du gör sååå fina julkort och dina insidor är lika vackra som kortet. Kram Nina