lördag 30 juni 2012

Förlovningskort!

Hej =) Och trevlig sommar på er alla som kanske till och med redan har gått på semester vem vet? Jag har en vecka kvar och då ska jag jobba kvällar så det blir bara fyra kvällar kvar att jobba tills jag får semester!!! Ska bli så skönt att få vara ledig trotts att det gått et varsel nu på mitt jobb  i veckan och vi alla känner oss lite oroliga. Men vi får hoppas det säljs många fönster nu i sommar så vi får ha våra jobb kvar.....I dag har jag haft en härlig sovmorgon och vaknade av att pappa var här och ville få håret klippt. Han och Tobbe satt och pratade i köket när jag gick upp och då var klockan nästan 10.00 så det var bara för mig att gå upp och ta fram saxen och börja klippa. Senare på dagen han jag ut och gräva lite i min trädgård som jag aldrig kommer bli färdig med tror jag men det blir lite bättere i den dag för dag. Jag älskar att gräva i jorden och se mina perenner växa men skulle gärna vilja utrota allt ogräs om jag kunde. Senare på kvällen grillade vi och det vart så gott för gubben hade varit iväg och investerat i en roterande grillgaffel så köttet snurrade runt runt i över en timme och det vart så saftigt och gott. Min Tobbe älskar att grilla så jag hoppas vi får lite mera sol i sommar så kommer grillen gå het här hemma =)

 Nu vill jag passa på att gratulera Emma och Jocke som förlovade sig den 21 Juni.  Jag fick förtroendet att göra ett förlovningskort till dom och jag valde att ta inspiration till det från min ducktiga snälla granne Miamaria och även från Magnoliatidningen som jag prenumenerar på. Det är så bra att man kan få bra inspiration lite här och där. Den hät fina stämpeln har jag köpt av Sylvia när hon hade sin fina butik i Edsbyn. Och det är en Reprintstämpel på träkloss. Har sedan deckorerat hjärtat med den fina magnolis swirveln och några fina pappersrosor som jag köpte på mässan i Gävle. Och sedan knöt jag ett vitt band runt dom två söta guldringarna. Den vackra breda spetsen i bakgrunden är från Panduro och texten har jag skrivit ut på våran dator och sedan inkat kanterna med lite Distress Ink. Sed har jag haft lite guldfärg på både hjärtat, rosen och bladen.


 Här är en lite närmare bild på hjärtat.



Insidan av kortet fick se ut så här då jag satt ett band av papper på vänster sida som man kan sätta liti pengar eller en lott i och det är stansat med hjälp av en MS stans. Och dom vita hjärtana är köpta på Panduro som är själhäftande.

Till höger har jag stämplar lite med lite olika stämplar jag har och så har jag rispat kanterna på papprena. Blomman nere i hörnet är från Prima och bladen har jag gjort skjälv med hjälp av en Nellie Snellen stans.


Så detta var allt för mig den här gången. Nu ska jag försöka besöka alla mina vänners olika bloggar som jag inte har haft tid för nu ett par dagar och lämna några spår för att visa att jag inte har glömt bort dom =) Ha det så bra tills vi ses nästa gång många kramar från mig!!!

3 kommentarer:

maria sa...

Superfint kort Sandra!! Det är så kul att vi inspirerar varandra till höger och vänster =)).

Jag hoppas verkligen att du får behålla jobbet, förstår oron i kroppen när det börjar pratas om varsel. Trist oxå såhär inför semestern.

Sköt om dig, kramen

Em sa...

åå förstår din oro Sandra! Hoppas verkligen det blir en vändning nu i sommar-höst! Synd vi inte skulle göra våran stora fönsterbeställning då (synd vi inte har kommit längre med renoveringen i Söderomsjön) :P
ooh roterande grillgaffel lät intressant.. Tack så himla mkt! :D Otroligt fint! <3 Kände hur lyckan spred sig när vi fick kortet! Kändes så kärleksfullt! jag tänkte jag skulle lägga ut det underbart fina kortet på min blogg igår kväll när jag la upp axmar inlägget men då hade jag inte hunnit knäppt kort men jag ska lägga upp bild snart :D KRAM å tack för titten i fredags

Lena Lyck sa...

Hej!
Åh vilken fin sida du har!
Undrar vad du har för typsnitt på Jocke & Emma?
Ha en fortsatt bra dag!
Hälsningar Lena