tisdag 7 februari 2012

Rider häst!

Hej och trevlig tisdag på er!

Är nyss hemkommen från skidbacken och har nyss lagt barnen. Var ju så kalt i helgen så vi tog oss ett kvälls åk nu i kväll  för att inte glömma bort hur man gör =) Eller bara för att det är så kul!!! I går var vi på badhuset och då visade Thindra att fast hon är en dålig simmare ovanför vatten så är hon en sjöjungfru under vattnet. Hon dök ner till det allra djupaste 3m och hämtade ett par simmglasögon en pojke hade tappat på det djupaste och när hon insåg att hon klarade det så var det ju så roligt så hon ville dyka mera på det djupa. Liam är kungen i backen i stället. Det där med att åka och svänga är för enkelt.... han måste åker baklänges för det är mycket roligare och så vill han lära sig att trixa och hoppa. Inte rädd för att göra illa sig heller den grabben men jag blir så stolt över mina barn som börjar bli stora nu!

Här är en LO på Liam när han var ca 1år och 9månader. Då låg lillasyster i magen och simmade även där säkert som en sjöjungfru fast inte lika djupt som 3m hoppas jag. Här rider han för första gången i sitt liv och som tur var tog jag kort på det trotts att jag här inte hade börjat med scrapbooking då. Dessa bilder har jag haft länge, länge och äntligen har jag fått till en LO på dom!!!

Bakgrundspapperet vet jag inte vad det heter. Har köpt det på en mäss jag var på i Leksand men vet ej namnet på det. Men bakgrunds papprena först det gröna med cirklar är ett Cratepaper / Lemon grass collection Och det bruna papperet med blommor är ett October Afternoon / Garden papper.
Rubriken fick bli Häst fast jag vet att det är en ponny så jag skrev det med små bokstäver före rubriken. Dom fina bubbel stickersna har jag köpt på Panduro. Stansade även ut en lite hästsko i silvergrått papper som en extra  dekoration på den här LO.


Lite närbilder.


Texten HÄST har jag stansat ut i alfabetet Diesel som är ett QK alfabet jag bara älskar!


Så det var vad jag ville visa er i dag hoppas ni tycker om det och ha en fortsatt bra kväll så ses vi en annan dag! Många kramar från mig!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Hej stumpan! :)
Du ser, du va ju egentligen född scrappare, även om du inte riktigt visste om det då! ;) Gullig layout! :) Så himla roligt att ha de där gamla kortet att göra något av. Det har ju hänt så himla mycket sen de va små nu alla våra barn. :)
Ang "ramen" på insidan av kortet så tog jag en hörnstans från Nellie Snellen och stansade ut så att det blev en fyrkant och sen skar jag ut "mitten". Jag kan ta med den nästa gång vi ses om du vill.
Kram och keep up the good work!!

Åsa/asamia sa...

Åååå vilken fin layout! Vad du kan, både kort och LO går som en dans!
Låter härligt med skidåkningen, vi har inte fått ändan ur en enda gång i vinter....men hoppas att vi får till det nån helg snart. Längtar efter att susa nerför backen.
Kram ♥

Anonym sa...

Vilken gullig LO! Ja, tiden går verkligen fort! Tänk att Liam varit så liten... Vilka härliga färger du kombinerat ihop! Kram Malin