söndag 5 december 2010

Vi åker pulka!

Hej och vad kul att du vill titta in på just min blogg =)  Nu har jag en LO som jag jorde färdigt för ett tag sedan när jag var bjuden till miamaria för två veckor sedan på en trevlig träff.  Jag har inte kommit i håg att lägga upp den för jag kämpar på med mina julkort. Men nu kände jag att jag hade lite tid över att lägga upp den så då passar jag på. Bilderna är från i fjol vinter när jag och barnen var till min farmor och hälsade på. Då hade farmor några gamla pulkor som barnen roade sig  med. Och efter som vi hade så mycket snö då så ville jag att det skulle vara mycket snö med på den här LO. Jag som ni kanske vet älskar ju alla möjliga snöflingor och kan inte hålla mig borta från dom =)

Först skar jag ner papperet som det redan var snöflingor på. vet inte vad det heter men jag har köpt det av Sylvia en gång i tiden. Sedan rispade jag hela papperet med en sax och sedan strök jag kanten med en vit dabber runt om. Jag skar ut vita fotomattor åt alla tre korten med.


Sedan skar jag upp bakom den stora snöflingan så den fick ligga framför korten och så kompletterade jag med lite extra snöflingor som jag stansade ut med min cuttlebug. Alfabetet  fick jag låna av snälla  miamaria så jag kunde stansa ut texten. Tack snälla för lånet! det är ju så himla fint ditt sizzix alfabete. Sedan limmade jag fast snöflingepapperet på en vit cardstock och så var det färdigt.

 Hoppas du vill ge en kommentar när du är in och tittar för det skulle göra mig så glad =) Ha en bra dag kramar Sandra! 




Inga kommentarer: