måndag 18 november 2019

Julkort med Hänglar och stänglars 2007 tomtepar

Hej nu har jag börjat med julkortstillverkningen i pysselrumet. Önskar jag hade lite mer tid bara för att hinna sitta där mer efter som jag mår så bra när jag får göra just julkort....

Till det här kortet har jag använt en gammal Hänglar och stänglar stämpel 2007 som jag köpte på scrapploppis. Jag är så förtjust i den och kommer visa många kort nu fram tills jul med just den här stämpeln. Jag färjlägger motivet med mina Distress inks pennor och en vattenpensel. Hjärtana är utstansad med en hjärta dies med stygnkant och efter kanten har jag stämplat med en juleksstämpel runt kanten som jag köpt från Söddetaljer för flera år sedan. Papperet är från ett block jag köpt på Scrappbruket och lika så kortbasen som är i storleken 13.5×13.5cm. Bakom hjärtat har jag limmat fast en vitt bommulsband och sedan knutit en rosett av grönt band som jag köpt på Dollar store förra julen. I rosetten har jag fäst en nål med en stjärna på och en utstansad text  i guldpapper - Julkram som är en dies från förra årets julkalender från Rox stamps. Fins nu i år att köpa som lös dies i butiken för den som är intreserad.


Insidan fick se ut så här med en textstmpel som jag tror jag köpt från Rox stamps ett tidigare år.


Så det var allt för mig för den här gången. På återseende och lämna gärna ett spår när du varit in så gör du mig så glad :)

Inga kommentarer: