onsdag 18 september 2019

Skakkort grattis lilla mor

Hej idag visar jag er ett kort som jag gav till min mamma i juli när hon fylde år men har glömt bort att lägga upp det här på bloggen. Det söta texten är en stämpel jag köpt på nätet av Malin Ellegaard på Malins tämplar. Köpte massor med fina stämplar av henne i sommar men har inte hunnis testa alla en. Men den här passade bra till detta kort och den är ju så fin.

Jag har stansat ut ett hjärta i rosa och lika så i det natufärgade papperet. Sedan har jag fäst en plastfilm emellan dom och bygt upp med distanskuddar så lite glitter och hjärtan får plat att röra sig emellan när man skakar på det. Jag dekorerade sedan med utstansade blad och färdig köpta blommor. Stämpeln embossade jag i svart glitter embossingpulver från Reprint. Runt det naturfärgade papperet har jag stämplat med lite Distress ink färg och en bladstämpel. Och högst upp i höra hörnet fäste jag 3 st halvpärlor som jag köpt på Py hobby.


Insidan av kortet fick se ut så här. Och där har jag använt en stämpel jag köpt från HC design. Och bandet jag satt fast trisslotten med är punchad med en Martha Stewart punch.


Så det var allt för den här gången. På återseende!



Inga kommentarer: