lördag 30 mars 2013

Påsk ägg!

Hej och fortsatt trevlig påsk på er!
 
Idag har påskharen varit här och hälsat på oss och då passar det bra att visa en LO på just detta. Men det här är inte årets kort utan två år gammala. Spelar ingen roll äggen ser likadan ut i år och barnen är bara lite större nu  =)

 
Har åter igen gett mig in på att försöka tolka Veckansnyaskiss och den här veckan är det Johanna som bjuder oss på en härlig skiss. Mitt bidrag fick se ut på detta sätt den här veckan. Med lite stämplat hönsnät i bakgrunden som kanske syns lite dåligt på bilden och sen har jag jobbat med både tejp och band i olika färger. Tog ett färgstarkt papper som bakgrudspapper och en gul fotomatta med lite wellpapp bakom sig. Dom två olika texterna har jag stansat ut med hjälp av mina QK dies. Är så förtjust i att använda mig av stora bokstäver på mina LO.

 
Så här såg Johannas fina skiss ut som vi har fått chans att tolka den här veckan. Vi har tills på måndag kväll på oss att skicka in våra bidrag så prova du med det är jätteroligt att scrappa efter skisser har jag upptäckt =)
 
 
Vi var en sväng på kalas nu på eftermiddagen då min kära brorsdotter Emma fyller år i morgon. 2år blir hon och hennes bror Arvid fyllde 4år för en månad sedan men efter som vi inte kunde grattulera han då gjorde vi det nu i stället. Korten här nedan har jag och Thindra pysslat i hop med lite smått och gott som vi hade i våra gömmor. Thindra har fått välja färger och vart blommorna skulle sitta sedan har jag fått stansa ut och limmat det mesta. Det är kul när vi kan pyssla tillsammans tycker jag =)

 
Nej nu har jag inte tid att blogga för nu ska här packas för i morgon bär det av mot Götteborg!! Ungarna, jag och mamma far dit för att hälsa på min syster och systerdotter ett par dagar och Tobbe får vara hemma och passa djuren och ha lite ungkarsliv =)
 
Ha en bra långhelg! Många kramar från Sandra!

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Glad påsk på dig med!
Snygg layout! Jo, hönsnätsmönstret syns och det var läckert!
Härliga färger!
Tack för ditt bidrag till oss på Veckans Skiss.

Sandra sa...

Jätteläcker LO med fantastiska påskägg. :) Påskharen måste vara otroligt stark för att klara av att hoppa omkring med såna ägg! :)
Jag ska nog ta mig en titt på Veckans skiss jag med sen när jag fått lite tid över. :)
Och jättefina kort till Arvid och Emma. Thindra har helt klart ärvt mammas förmåga och öga för färger och design.

Hoppas ni får en fantastisk resa till Götet och att det är riktigt vårigt där nere. :)

Massor av kramar!

Tanja sa...

Vilken underbart vårig LO :D. Tack för ditt fina bidrag till Veckans skiss och lycka till!

Maya sa...

Super lekker LO, og noen store egg de har fått! Tusen takk for ditt bidrag til VS!

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Jätteläcker LO! Snygga färger och wellpappen är jättefin! Såg ut som en riktig kul äggjakt! Tack för ditt fina bidrag!

http://papperochpyssel.wordpress.com/ sa...

Härlig tolkning av skissen, fin och påskig. Det syns att du har inspirerats av skissen. Tack för ditt bidrag till oss på VS /J

Lisa sa...

Verkligen snygg LO! Så enkelt uppbyggd men så färgglad :-)
Snygg!

Kramar Lisa

Camilla sa...

Jättesöta kort i läckra färger.
Kram
Camilla