söndag 9 december 2012

Baka pepparkakor

 
Hej och trevlig söndagkväll på er! I dag har vi bakat pepparkakor jag och barnen och det vart deg kvar till ett pepparkakshus i år med. Jorde tant Harriets pepparkakor som jag vet min mamma brukade göra när jag var liten. Så nu är vår burk fylld med härliga kakor och huset är nästan färdigt. Ska bara sprittsa lite mer glasyr på det så är det färdigt. Ska ta en bild på det så ni får se det om några dag =)
 
Efter som vi har bakat halva dagen i dag passade luck nr 9 så bra med det här kortet! Stämpeln är med Tilda som håller en slev bakom ryggen. Jag har färjlagt henne med Distress markers förutom den röda nyansen som jag blandar till själv. Papprena kommer från Panduro och det breda bandet är från Dollar Store. Har stansat ut både pepparkakor och kavel med QK dies och tång. Runt ramkanterna har jag strukit lite guldfärg.
 
 
God jul texten är en Reprintstämpel jag har embossat på naturfärgat papper. Och sedan dekorerat med några MS grenar.

 
På insidan gömde jag en liten pepparkakegris =) som jag ritat glasyren med den vita Distress Markerspennan.
 
Så det var vad jag ville visa er i dag. får se vad jag hittar på för kort tills i morgon? Tusen tack för alla fina kommentarer ni lämnar när ni är in och tittar! Det gör mig så otroligt glad!!
Många kramar från Sandra!

2 kommentarer:

Margareta sa...

Härlig liten pepparkaksbagerska på ditt fina kort! Pepparkakor både på framsidan och inuti - så snyggt!! Gillar dina fina insidor med stämplade tags!!
Ha en bra vecka!! Kram!!

Majsan sa...

ÅHH såå härligt julkort, dina insidor är ju bara såå superfinA.
OJ det fanns ju många härliga kort som jag har missat, du är ju helt otoligt duktig på att få till allt så himla snyggt :)

BAMSEKRAMAR MAJSAN