söndag 4 december 2011

Lucka nr 4

Hej och trevlig söndag kväll på er =)

I dag har jag och barnen bakat pepparkakor och bakar lussekatter som vi sedan bjöd hit mormor och morfar på. När vi fikat färdigt så gick vi ner på julskyltningen här i Alfta där barnen lämnade sina önskelistor till tomten och så dansade vi runt granen på Knagga, lite då och då så flög det någon stackars snöflinga så vi fick lite extra julkänsla. Nu så är det dax för dagens kort =)

Lucka nr 4

Är ett julkort med söta Magnolia Tilda som sitter på en liten släde. Har även stämplat en domherre som kommer flygandes och en liten lycktstolpe. Stämplade massor med fina snöflingor runt kortet för att få härlig känsla.


Den söta lilla garnen är Marianne Design Creatables dies som jag lyckades köpa i somras från Pema. Som vanlig när man ska ha julpyssel hittar man det på sommaren för på vintern är det alltid slutsålt. Är så förtjust i min lilla gran som jag här har puffat med  lite konstsnö.


Insidan av kortet fick se ut så här. Har fastnat för den här fina julstämpeln som jag fått med i ett clearstamps sett jag köpte förra året. Piffade upp hörnen med lite snöflingor =)


Så det var vad jag hade i dag, i morgon ska jag till jobbet för nu är feberperioden över för den här gången. Men som tur är får jag sovmorgon efter som jag jobbar kvällar till veckan ;) 
Ha det så bra många kramar från mig!

2 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Mysigt det låter med julbak och dans runt granen. Hörs att ni haft en myshelg.
Ditt kort är superfint, granen är ju bara sååå fin med snön på kvistarna. Tur du hittade den mitt i sommaren, det är ju som du säger...när julen närmar sig är alla dies med granar slut.
Hoppas du får en fin vecka.

Anonym sa...

Meen vilket gulligt kort!

Kram Elzan