torsdag 13 oktober 2011

God natt min skatt

Hej och trevlig torsdag =) Nu längtas jag efter helg men det är ju bara en dag kvar att jobba så får vi äntligen lite fredagsmys. Sen så är det här den första lediga helgen på väldigt länge som det inte är någonting inbokat och det ska bli så skönt att bara vara hemma och ta det lugnt =)

Nu ska jag visa en LO på lilla Thindra när hon var liten bebis  och sover sött i sin vagga. Papperet i botten heter The girls` paperie my margic och det rutiga rosa pappertet i som är limmat längs bak heter Chie Bebe`Girl - Teresa Collins och det som är närmast kortet med stora cirklar på heter Pitter Patter - Making Memories. 


Jag har testat att sy med min overlock maskin runt kortet, sen skar jag ut dubbla fotomattor i två olika lila papper. Syns dåligt här på bilden tyvär. Sedan limmade jag fast spetts runt hela kortet som är köpt på Slöjddetaljer


Blomman i hörnet är egen tilvärkad. Man stansar ut blommor i tre olika storlekar två av varje sort sen sätter man fast en pins i mitten och blöter alla bladen med vatten. Sen får man vika in alla blad mot mitten en efter en och när alla blad är inne så får man väckla ut dom igen och låta blomman torka så blir den så här fin. Blom bladen är köpta på Lilla handarbets boden.


Runt kanterna på bakgrunds papprena har jag strukit lite vit  Tim Holtz Crackle Paint.


Så fick det bli lite bling, bling, bling för det är alltid fint. Texten jag skrivit med är utstansad men Sizzix - Endless love dies som är så fina tycker jag  =)

Så det var allt för mig i dag hoppas du vill lämna ett spår när du är in. Glöm inte att kryssa i dig som anonym om du inte är inloggad annars går det inte att kommentera. Ha det så bra och tack för att du är in och tittar =)

2 kommentarer:

maria sa...

Underbart fin och välarbetad layout. Blomman är ju superfin, kul att göra dekos själv =)

trevlig helg!!

kram

Anonym sa...

Vad sött! Vad fint det blev med sömmen runt kortet! Kram Malin