söndag 6 februari 2011

Fånga dagen!!

Hej på dig och trevlig söndag  =)  I dag har vi fult upp med kalasande. Och i går var det kalas också så mycket godsaker blir det ;) Ska sätta mig efter detta och göra klart två grattulationskort som min farmor ska få för hon har fyllt 80år!! Helt otroligt hoppas man får leva så länge =) Sen så har min lilla brorson hunnit bil 2år i dag så vi fortsätter att fira hemma hos dom. Fattar inte han var ju nyss en liten bebis och nu är han två. Tänk om man kunde stoppa tiden.....

Här är ett kort jag jorde nu i veckan. Det är jag när jag jobbat kvällar efter jobbet på Torsdagarna =) När jag får ta mitt härliga torsdagsbad och fira att det är helg och det gör jag med ett glas vin. Det är verkligen att fånga dagen tycker jag. Stämpeln köpte jag i somrast när jag och tjejerna var på scrapmässan i Leksand. Har tittat på den ett tag och då slog jag till för jag tycker den är så härlig. Men som det mästa av mina saker så måste dom ligga ett tag innan jag använder dom. Fånigt jag vet men det är så det brukar bli.


Jag ville inte ha för mycket dekorationer med på kortet för då blev det bara rörigt. Valde att begränsa mig fast det är svårt.


Fick användning av mina gulliga dies som ser ut som en vinflaska och ett vinglas i alla fall. Valde att stansa ut glaset i vellumpapper så man skulle se vinet igenom glaset. Som jag jorde med lite rött papper bara. Jag har även lagt glitter runt alla bubblorna men det syns inte på bilden. Och så stämplade jag med min fånga dagen stämpel nere i vänster hörn och som pricken över i satte jag dit ett turkost hjärta.  Ser väl härligt ut va?

Så det var vad jag hade att bjuda på i dag får se om jag lyckas med mina grattulationskort nu då ha en bra dag kramar Sandra!

2 kommentarer:

maria sa...

Va läckert Sandra!!! Rama in det och sätt upp. Vi behöver ju påminna oss ibland.

Kram

pysselsandra sa...

Ja facktisgt borde man det. Man har ju små stunder i livet som har extra guldkant fast det inte behöver vara så mycket extra. Mitt torsdagsbad är en sådan stund =) Tack för din fina komentar det glädjer mig så!! Kramis!!