fredag 3 december 2010

Vad finns bakom lucka nr 3 =)

 Hej nu är det äntligen fredag och jag och barnen har varit på badhuset och badat som vi brukakar göra på fredagarna och i dag så var det inte många i bassängen. Vi hade sällskap av Maria Sparring och hennes två barn Elliot och Kevin. Det var väldigt mysigt trots kylan där ute ;) Men nu är man lite sliten efter kvällens badande. Sedan fick jag skjutsa Liam till svärmor för han ville sova där så nu har vi bara våran lilla prinsessa hemma. Men i morgon bär det av mot Edsbyn så då får vi hämta Liam igen för då ska vi på julfest jenom jobbet.

Till fredagens kort har jag valt ett röttpapper som jag målat en ram runt med en svart finspetsig penna. Stämplade och målade en tomte som jag köpt på slöjddetaljer. Punchade ut några MS grenar och nöp ut några snöflingor med hjälp av Qk tången som fick pryda kortet. Så fäste jag ett fint julband med röda hjärtan på längs med kortet och knöt en röd rosett i rött sidenband som jag sedan limmade fast på hjärta bandet.


Det här kortet är lite roligt för man kan ställa upp det på bordet om man vill. Så ser man hur fint det är både på in och utsidan.




Här har jag stansat ut en stjärna med hjälp av min Qk tång och sedan hjort en fin blomma med mina Nellie Snellen punchar.


                                       En röd fin liten rosett framför dom gröna MS kvistarna och en mysig jultext som  jag stämplat med rödstämpelfärg på ett naturpapper syns även här i bakgrunden.


Har limmat fast en liten genomskinlig plast plutt på snöflingan och lagt 3D lack på tomtens glasögon.


Och så här fick  insidan se ut.

Det var fredagens julkort, är det något du undrar över så är det bara att skriva och fråga mig så kanske jag kan förklara hur jag gör. Ha det bra och tack för att du är in och tittar kramar från Sandra!

Inga kommentarer: