torsdag 2 december 2010

Sittande magnoliatomte!

Så var det 1 December och jag och barnen tittade på kalendern i morse fast jag var döds trött. Känns att man jobbar kvällar för jag börjar känna mig sliten nu.  Dagens kort är ett gulligt kort med en liten magnolia tomte som sitter på ett sidenband. Tycker den kan får äran att vara första kortet den första december =)

Här har jag stämplat bakgrunden med en notstämpel jag har och sedan Distressat papperet med tea dye färgen så det ser lite gammalt ut.  Valde att stansa ut en oval så tomtenissen skulle synas bättre där han satt och färgade in den kanten med hjälp av gulddabber.


Magnolia tomten har jag först stämplat upp på papper och färglagt med distresst färger och sedan klippt ut den med en vass sax. Då kan man lätt testa sig fram vart det passar bäst att han ska sitta. I det här fallet så fick han sitta på det röda sidenbandet.


Har hjort mina favorti blommor med hjälp av mina Nellie Snellen punchar och även punchat ut min fina gren med en MS = Martha Stewart punch. Sen en liten rine stone i mitten så blir det så fint! Har även limmat fast en kanel med en röd rosett på. Tycker det är så himla fint med hel kanel på allt möjligt nu när det är jul! Så lucktar det gott av kanel också!


Även en liten gran fick plats som jag trädde på det röda sidenbandet.

Så det får räcka för i dag jag är trött och måste gå och lägga mig om jag ska orka jobba sista kvällen i morgon för sen är det helg och jag kan ta mitt underbara torsdagsbad som jag brukar fira med på torsdagkvällarna när jag jobbar kvällsvecka. Längtas redan! för det är så mysigt med lite tända ljus och ett bubbelbad få göra helg =) Tack för att du är in och tittar och skriv gärna något när du är in och tittar för det skulle göra mig så glad =) Många kramar från mig till dig!



Inga kommentarer: