fredag 17 december 2010

Lucka nr 16

Hej på dig nu är det äntligen helg för mig!!!! När jag jobbar kvällar så gör vi helg på torsdag kl 23.00 och det är helt underbart! I morgon ska jag städa lite kanske koka lite knäck och sedan åka och bada med barnen på Alftas badhus. Men i kväll ska jag ta mitt torsdags bad här hemma med ett glas vitt och några salta pinnar. Kanske jag råkar äta några gröna oliver med känner för salt just nu =)

Här är kort nr 17 som är stämplat med min fina björn och snögubbestämpel i en cirkel jag cuttlebugat ut med hjälp av en rund spellbinders dies. Sedan tryckt ut en annan vågig rund cirkel i gått papper också med en spellbinders dies. Har använt samma upplägg på kortet som på luciståget för jag tyckte om det. Så är det så fint med grått, vitt och silver i kombination tycker jag. Har sedan använt min fina god jul stämpel här och punchat ut med en MS lite snöflingor på rad i silver papper som jag limmat fast på vardera sidan om god jul texten.  Uppe i höger hör fick tre små silverstenar sitta. Det grårutiga papperet som jag köpt på Panduro har jag dabbrat med silverdabber så det glimmar fint om kanterna.


Ner till på kortet har jag limmat fast den fina spetsen från Reprint som jag trätt ett grått sidenband i genom hålen på och sedan knutit en rosett. Och stansat ut en fin snöflinga i vitt papper och sedan limmat fast en stor rhinstone i mitten.


Insidan fick se ut så här =) Med en fin tags som jag stämplat med en god jul text och färgat in kanterna på. sedan limmade jag  fast en fin snöflinga i vänster hörn.

Det var torsdagens kort! Nu ska jag gå upp och börja tappa upp min torsdag bad  och bara njuta. Kanske bläddra lite i senaste nr an Magnolia för att få lite inspiration och sen gå och lägga mig. Börjar känna av julstressen nu,det är ju bara en vecka kvar till jul och mycket att fixa innan dess...... Ha det så bra så hopas jag vi ses snart, många kramar från mig!

Inga kommentarer: