måndag 27 november 2017

Julkort med kyrka

Hej och välkommen in på min lilla blogg. Nu har jag varit på scrapträff både lördag och söndag så nu har man skrattat, pratat, inspirerats, skapat och ätit hela helgen. Det är så roligt att få träffa så många likasinnade trevliga personer och ett stort tack till Kerstin, Jessica & Monika som ficksade den här Tomteverkstaden åt oss andra. Man är alltid lika glad när man hinner på en plats på deras träffar. Nu ska jag visa mitt första kort som var den första utmaningen på lördagen. Vi fick en blid på en kyrka att indpireras av och lite fina papper med mycket glitter på och några blingstenar och texten Happy Christmas i antingen grönt papper eller rött. Så här vart min tolkning av det utmaningen.

Har använt mig av en dies från Marianne Design Landskap hus, kyrka och även granarna är deras dies. Den söta lilla snöflingan med skridskor är en Precious Marieke Dies - Winterfun - Corner. Fyrkanten med stygn kommer från Gummiapan lika så cirkeln är en dies från dom. Den fina snön som är på kortet köpte jag nu på träffen som var i en liten burk och var jätte roligt att använda.


Insidan fick se ut så här och den har jag inspireras av god Margareta Stafström som är så ducktig på att göra fina kort och hon är en mästare på att ta tillvara på spillpspper så det slängs så lite som möjligt av det papperet man har jobvat med. Tusen tack för allt fint du visar. Vart så glad att jag äntligen fick chansen att sitta med er och scrappa och även alla andra underbara tjejer jag lärde känna i helgen.


Visar ett kort från träffen med bara för att det är så kul att minnas tillbaka till den här mysiga träffen. Längtas redan till nästa gång om jag hinner få en plats bara ;)


Tusen tack för titten och  lämna gärna ett spår när du kikat in så jag vet att du varit här!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör så fina saker! Så roligt att du trivs bra på våra träffar❤ hoppas att vi ses om inte annat på vårträffen 🤶🤶🤶 /// Jessica

Gurkiss sa...

Hej :)

Jätte fint kort du har gjort :)
Kul med scrapträff :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss