tisdag 4 juni 2013

Sjung om studentens lyckliga dar!

Hej och trevlig tisdag på er! Idag har jag haft fullt upp med att jobba fackligt och då menar jag såklart GS-facket!! Var först på styrelsemöte och sen vidare ut på mitt första besök på facklignärvaro. Det var både spännande och roligt. Efter detta fick jag skynda mig vidare och jobba med mina kära arbetskamrater och fönster =) Så det vart en full dag för mig i dag och därför fick jag smita hem lite tidigare i kväll tack och lov!! Jag behöver sova lite nu så jag orkar med morgondagens sista kvällsjobb innan vi får helg tack vare Svenskaflaggansdag. Nu passar det bra att visa ett nytt studentkort i bloggen då jag vet att det var ett gäng som tog just studenten i dag.
Fy fann vad ni är bra!!!
 
Det här kortet har jag använt den fina Anna tar studenten stämpeln från Phunny Face och den passade verkligen till detta kortet då det var till just en tjej som heter Anna som skulle få det! Helt otroligt vad det stämmer ibland =) Anna stämpeln har jag färglagt med Distress Markers och sedan använt mig av lite olika gula och blå mönsterpapper i bakgrunden. Som pricken på i fick det bli den fina Studenten stämpeln som jag köpt från Janedesign som bara säljer sina stämplar över Facebook. Passade på för någon månad sedan att köpa på mig några olika och då vart det här en av dom.
 
 
Som dekoration har jag stämplat en liten studentmössa som är en stämpel från Gummiapan och sedan använt lite av mina egna gamla studentband som jag flitigt har sparat till nått bar tillfälle som detta och sedan lite blommor och blad som jag tycker så mycket om. Har även stansat ut en liten champagne flaska med min QK tång och klippt ut ett litet glas med bubbel.

 
Insidan fick se ut så här med ett pengaband på vänster sida och plats för att skriva på höger sida. Han leverera korten i helgen till en kär vän som skulle ha dom och nu hoppas jag att dom har blivit levererade i dag.
 
Härlig tid studenten men inte skulle jag vilja byta med dom. För nästan sju år sedan åkte jag in och födde vår dotter Thindra. Det var natten den 9juni och då var alla studenter på väg hem från sina olika firanden och där åkte vi till Hudiksvall och födde vår underbara lilla tjej. Saker som jag alltid kommer att förknippa med studenten är hennes födelse.
 
God natt på er alla goda och glada! Lämna gärna en kommentar när ni är in för det gör mig så glad!! Ska nu ta mig en liten bloggrunda för att se om jag missat något.
 
BAMSE KRAMAR FRÅN SANDRA!!!

2 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Vilket fint studentkort du gjort! Vi har studenten i Gävle om en vecka, nästa fredag. Då tar min dotter studenten, och det blir massor av ballonger och ett kort förstås. Mycket att fixa med nu.
Hoppas du får till en scrapträff så småningom, det är så trevligt.
Kram

Margreta sa...

Jättefint studentkort Sandra! Du har verkligen lyckats skapa ett kort med "studentkänsla"!!
Ha det riktigt gott! Kram!!