måndag 25 mars 2013

Snorunge

Så var det måndag och i vanlig ordning tänkte bjuda er på mitt bidrag till Veckansnyaskiss .
Vet inte varför jag är så seg med att göra dom utan väntar alltid till sista minuten men det är väl så jag fungerar. Den här gången har jag valt att göra en LO på min son Liam då han var en liten kille och väldigt förkyld. Komiskt nog är han hemma i dag och snorar också men tänker inte visa er hur snoret rinner i dag =)
 
Har kladdat med lite svart och silverfärgad dabber först för att få den prickiga remsan bakom korten. Använde mig av en gammal  punchinella som schablon och kladdade lite här och där. Tog sedan lite tejp från Panduro och papper från Fabscraps i olika svarta mönster. Stämplade även lite färgstänk i svart bakom korten. Dom små korkbitarna som jag stämplat bokstäver på är skräp från mitt jobb som jag återanvänder till scrapping. Dom sitter mellan våra glas som vi får levererade till oss efter som jag tillverkar fönster och vi slänger mängder av dessa små korkar per dag. Några räddade jag till den här LO =) Tycker om när man kan använda billigt material och ändå få till det.
 
 
Så här såg skissen ut som Jenni så fint har skissat och vi andra får försöka tolka på våra sätt den här veckan.
 
 
Här syns det hur snorig lillgubben var vid det här tillfället men god och glad trotts att det rinner i både näsan och ögon. Hemsk som man är var jag tvungen att dokumentera det så klart.

 
Här syns en närbild på dom små korkpluttarna jag använt mig av.

 
Och här ser ni dom största korkpluttarna jag stämplat på och mitt fina Disel alfabete från QK.

 
Så det var vad jag ville visa er för den här gången. Nu snart ska jag snart lunka iväg till jobbet och se hur det går att jobba på mitt onda ben. Ramlade och skadade mitt vänstra ben i lördags då jag åkte slalom så nu ömmar det i vänster vad och knä då några muskeltrådar hade gått av. Men jag tänker försöka att jobba trots allt. Ha en trevlig kväll, skjälv jobbar jag till 00.18 så det är långt kvar innan jag får gå och lägga mig.
 
Många kramar från Sandra!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Farmors gullunge!!!

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Härlig tolkning av skissen! Jag minns den "snoriga perioden" som om det var igår:). Tack för ditt härliga bidrag till VS!

Majsan sa...

Hejsan Sandra vännen,
men oj stackare som gjorde dig så illa när du ramlade. Hoppas att det går över snart och att du kan åka slalom igen.
Ja herrejisses vilken härlig LO med söta gulliga "snorungen",han är ju såå söt och glad lilla Liam. Du har ju verkligen sån talang till att göra så superhärliga LO:n. Så har du förljt skissen kanonsnyggt :)

BAMSEKRAMAR MAJSAN

Margareta sa...

Helt underbar LO du gjort med en helt underbar liten snorunge!! Visst är det roligt med de där minnena från den tiden då de var små!
Hoppas det gått någotsånär med ditt onda ben! Nu är det i alla fall snart slut för idag - kl är 10 i 12 när jag skriver detta!
Lycka till i skissutmaningen!
Kram på dig!!

Maiden sa...

Wow så läcker!!
Jag är prexis som du å gör dem åxå oftast i sista sekund - men jag älskar deras skisser! :-)

KatarinaR sa...

Härlig layout och så fint med stämplad titel på korkbitarna!
Lycka till och Glad Påsk önskar jag dej!
Ps. hoppas du snart är bra i benet igen.

Ulrika sa...

Vilken snygg layout, och jättebra tolkning av Jennis fina skiss!
Det var väldigt fina papper du använt!
Tack för ditt bidrag till oss på Veckans Skiss!

Marja Seidemo sa...

Jättefin tolkning, gillar att det är lite annorlunda färger. Den är så GLAD:)

Kristina ScrapSalig sa...

SÖT och snorig...en sån underbar LO och underbara foton! Snyggt med svartvitt och jordfärger! Som vanligt så gillar jag ditt sätt att arrangera orden på LO:n, fenomenalt skickligt och kreativt!

Passar på att önska dig en riktigt härlig och glad påsk!

Kram

allram/ Jenni sa...

Kul Lo med fin färgsättning. Tack för att du är med och tolkar min skiss denna veckan.

Sandra sa...

Ja den där perioden minns man som om det va igår. Tack o lov så var det inte det. Min gudson går igenom samma period just nu tyvärr men det är ju skönt att veta att det går över. :) Jättetrevlig LO på ett mindre trevligt ämne. ;) men urgullig var han i alla fall. :)
Kram