tisdag 22 januari 2013

Lilla Tiili

Hej nu har vi äntligen blivit friska här hemma bara gubben som är lite snorig och rasslig nu men han är på benen. Vi har legat deckade i feber och förkylning barnen och jag hela förra veckan. Orkade knappt gå och hämta något att dricka ville bara ligga ner och vila. Barnen gick sin  första dag i skolan i dag och jag jobbar som vanligt den här veckan så nu hoppas jag vi får vara friska länge!!! Jag ska inteklaga för vi är väldigt sällan sjuka peppar peppar ta i trä men nu var det vår tur.
 
Nu ska jag visa er ett kort jag fick beställning på av en kompis som skulle ha det till sin nya lila systerdotter Tiili. Är så förtjust i min lilla bebisstämpel så jag använder den så fort jag ska göra något bebiskort.
 
 
Har dekorerat upp kortet med lite olika ut stansade dekorationer. Den fina ljuset passar bra till bebis kort och ger en rogivande känsla.

 
Insidan fick se ut så här då den den lilla ängeln får vara kortstöd så kortet kan stå upp. Fick tips om den fina ängeln av min  granne Maria när jag var in på hennes fina blogg och tittade. Dom fanns på Rusta bland julsakerna så tack för tipset  Maria dom var väldigt användbara =)
 
 
När kortet står upp så ser det ut så här. Tycker om att göra staflivikngen när det är kort till små barn. Dom korten brukar man så gärna velat ha framme ett tag mins jag.
 
Så nu får ni ha en god fortsättning på tisdagkvällen så ses vi snart igen nu när jag äntligen har vaknat upp ur min dimma. Tog ett tag men det har varit skönt att bara vara ett tag nu men nu så lockar pysselbordet mig igen så här ska göras mera kort!! Kramar Sandra!
 


1 kommentar:

Margareta sa...

Hej Sandra! ÅÅh så roligt att du/ni är på benen igen!! Har undrat vart du tog vägen och om du var sjuk eller hade alldeles för mycket att göra....
Jättefint kort du gjort! Den är verkligen jättesöt den där stämpeln!!
Den fina spellisen som jag använde på mitt utmaningskort -och som ju du också har - Har jag haft stora problem med. Det utstansade har inte velat lossna från dien och har ofta gått sönder. Nu läste jag ett tips nånstans att man kunde lägga ett bakplåtspapper mellan dien och cardstock ( eller det papper man vill stansa ut). Det var kanon!! Delar gärna med mig av det tipset - om du behöver.
Ha det nu så gott och hoppas krafter och pyssellust kommer tillbaka fort!!
Kram!!