tisdag 11 september 2012

Carpe Diem - Fånga dagen!

Hej och tack för att du kikar in en sväng, det är så kul att få besök =) Känns som dagarna bara rusar fram just nu efter som jag hela tiden har något inbokat. Till helgen ska jag ha kalas för Liam som fyllde redan den 25 Augusti men jag har skjutit upp barnkalaset till helgen. Får se vad vi hittar på för skojigt då.
 
Nu ska jag visa ett kort jag har gjort på beställning åt några arbetskolegor. Ibland händer det saker som inte får hända och då man måste tänka på vad som är viktigt i ens liv. Ibland blir vi påminda om detta lite extra och då är det skönt att veta att det finns dom som bryr sig. Jag själv fick lite att tänka på då jag fick beskedet om hudcansern men som lyckligt vis gick att operera bort men det fick mig att tänka....  Då man inser hur glad man ska vara för att man lever och vilka som är ens riktiga vänner! Här är en hälsning till någon som behövde det nu i sin livskris. Och kortet skulle ha en harmonisk känsla tyckte jag så det fick bli dom grå tonerna med lite rosa och grönt. Stämpeln kommer från Reprint och den är stämplad med Distress Ink - Pumice stone som jag även använt flitigt på mina bröllopskort. Spetsen i bakgrunden kommer från Panduro och blommorna är från Prima. Swirveln är stansad med en Magnolia die och texten har jag skrivit ut på datorn med hjälp av Segoe Script som stilen heter. Bakgrundspapperet är från en paper pad med julpapper jag köpt på Panduro men som hade några ark med små vita hjärtan mot en ljusgrå bakgrund.
 
 
Stämplade fjärilarna flera gånger och klippte ut dom så det ser ut som att dom flyger som ni kan se här från sidan. Och på vingarna har jag haft lite Stickles - Diamond.

 
Insidan fick se ut så här då samma fjärilar fick vara med och flyga lite. Sedan har jag rivit kanterna lite på pappret och stämplat med min Akrylstämpel Tree of Love som jag köpte av Hannaspysselstuga.se då jag var på Gävles scrapmässa senast och nu är den snart igen!! Den 29 September blir det en ny mässa och den vill man ju inte missa!!! 
 
 
Har även här limmat fast två urklippta fjärilar som ser ut att dom ska flyga sin väg. Har även satt ett band på vänster sida som man kan fäst lite pengar i tex. Det är stansat med MS stansen och på bandet har jag fäst en spets från Panduro som jag trätt ett grått sidenband igenom.

 
Alla kanter på kortet är färjlagt med infärjningshandtaget och Distress Ink - Pumice stone.
 
Så det var allt för mig den här gången och kom i håg att Fånga dagen! Sen så vill jag även tippsa om att Oppioscrapbooking.se tyvärr ska läggas ner och därför har just nu 50% REA för er som vill passa på att fynda lite. Tråkigt dock för jag har handlat mycket av Caroline som  drivit Oppio Scrapbooking som var ett av dom första Webbutiker jag handlade från då jag började med att scrappa =(

3 kommentarer:

Margareta sa...

Underbart kort Sandra!! Blir härligt för mottagaren med era varma tankar så vackert förpackade!!
Vi ses snart i Gävle! Kram!!

Åsa/asamia sa...

Läckert!!!

Em sa...

Fånga dagen är ganska viktigt! För det kan hända saker som du säger som man inte räknar med! Jag är glad att det gick att operera bort för dej!! jätte mysigt kort med mkt omtanke från er jobbarkompisar :)