fredag 6 april 2012

Grattis till pensionen!

Hej och trevlig lååångfredag på er alla =)  Den har varit lång en så slänge för mig för jag var uppe med tuppen och passade på att ta en härlig morgonpromenad med en god vän. Det var så härligt och solen lyste så skönt i våra ansikten. Sen efter det så har jag försökt plockat i ordning på lite här hemma. Mest har jag plockat inne i Thindras rum och sorterat hennes olika leklådor med ponnysar i en och Barbie i en annan och så vidare..... . Det är inge roligt med det blir roligare för henne att leka och i bland bör det göras. Annars blir vi  hemma i dag och tar det lugnt, ska bli så skönt =)

Nu tänkte jag visa ett kort som jag fick beställning på för ett tag sedan. Och som jag förstår ska det vara levererat till sin nya ägare nu så då vågar jag visa det här. Min beställare önskade den fina muffinstämpeln men annars fick jag göra som jag ville. Men det skulle få plats med många namn ca 70-80 st som blev lite av en utmaning för mig som löste sig fint  =)


När man har med bakverk att göra så passar det bra med ett fint tårtpapper i bakgrunden. Har också försökt mig på att dra lite glitterlim runt kanterna på mösterpapperet och den runda cirkeln. Har både stämplat och stansat ut texten som är med här och Agneta har jag skrivit med färdiga bokstäver från Panduro. Det fina texten pensionen är ut stansad med hjälp av Sizzix die som heter Endless Love.


Efter som jag tycker det är roligt att kunna ställa upp kortet så fick det bli ett staflikort. Med en liten överraskning inuti när man ställer upp det.


För att alla namn skulle få plats jorde jag en lång lapp som jag vek flera gånger så det finns plats både på fram och baksida att skriva på. Och den blomiga ramen är punchad med hjälp av MS punchar.


Som ni kan se här så blir kortet mycket längre när man vecklar ut det och längst ner har jag dekorerat det med min ut stansade Magnolia blommor.


Och sen kan man bara vika i hop det igen och knyta rosetten så är det litet igen.

Så det var vad jag ville visa er i dag. Hoppas du tyckte om det och lämna gärna en kommentar när du är in. Om du inte har något Google konto så behöver du inte öppna ett sådant föra att kunna lämna en kommentar. Kryssa i rutan anonym så kommer hälsningen att synas i alla fall och jag kan läsa vad du skrivit  =)  Ha en trevlig långfredag nu så hoppas jag vi ses snart igen!!

2 kommentarer:

KatarinaR sa...

Härligt kort och så fiffigt du löste det med plats för många att skriva! Blir jättefint med den stansade blomramen. Glad påsk!

Em sa...

Grymt fiffigt det där med lappen man kunde veckla ut! Jag gillade kortet verkigen och de andra också! Tack Sandra! :) Det blev perfekt ;)