onsdag 15 juni 2011

Förskole avslutning!

Hej på dig =) I dag har jag jobbat kväll men kompade lite för vi var i väg en sväng på min son Liams förskole avslutning i Runemo. Det var en fin skolavslutning trots det lite dåliga vädret. Och det var tur jag köpte ett par ny byxor åt han när vi var till Birsta köpcenter med jobbet. Dom kunde han ju ha nu och sin fina skin imitation jacka som han tycker så mycket om. Och det var noga innan vi skulle iväg att få håret rätt för det skulle stå upp sa han. Det känns skönt att se hur bra han trivs i sin nya klass i Runemo!!

Nu ska jag visa ett grattis kort jag hjort. Efter som jag tycker om att färglägga brukar jag stämpla upp många figurer i stöten och färglägger sedan dom i lite olika färger. Sen vet jag aldrig hur dom ska se ut när dom ska användas till korten jag gör. Den här lilla Tillda har legat länge och väntat på att få bli ett färdigt kort så jag kände det var hennes tur nu =) Tyckte det var svårt att hitta bra papper i lila men det fick bli dom här tre olika. Själva uppläget på kortet har jag hittat inspiration inne på min gode vän och granne Maria Hellberg blogg.  Gå hjärna in på hennes blogg och titta för hon är otroligt duktig och ger en massor med inspiration till diverse kort och LO. Mitt tips till dig, annars kan du missa något  =)


Har valt en av mina Reprint grattis stämplar och stämplat den direkt på kortet med svart stämpelfärg som är permanent. Punchade ut en liten lila fjäril med min Martha Stewart. Och även den fina Dolly kanten som ser ut som tårtpapper är med hjälp av en MS punch


Insidan på kortet fick se ut så här den här gången. Har använt mig av lila Distress dyna som jag sussat in med mitt tuss handtag efter kanten på kortet och sedan har jag stansat ut med hjälp av Spellbinder dies, den fina formen som jag stämplat med Hjärtliga gratulationer i och en till liten MS fjäril. Nere i höger hörn är min fina Nellie Snellen blomma, denna gång i lila så klart.

Så det får räcka för i natt =) Jag är så himla förkyld så jag måste kurera mig om jag ska orka med dom två sista arbetsdagarna den här veckan. ha det så bra och lämna gärna en kommentar om det fungerar? Ha det bra många kramar från mig!

1 kommentar:

maria sa...

Men du är väl gullig du =)) Jag blir så glad när du kan hitta lite inspiration inne hos mig. Lite stolt också =)
Underbara stämpeln den med hjärtat och händerna, den är ju bara så söt. Jag gillar båda korten och tycker det är lite kul att se hur bra man kan lyckas med endast ett fåtal dekorationer. Det är ju oftast med dom jag fastnar lääänge innan det jag håller på med blir färdigt.
Ha det gott, kram maria