fredag 27 maj 2011

Mors dag kort

Hej på dig =) Tack för att du vill titta in på min lilla blogg. Så var det äntligen fredag och jag har bara en dag kvar att jobba! Och för min del gör det inget att det regnar för då kan jag passa på att pyssla med gott samvete, medans blomorna blir vattnade från åvan.

Här är två nästa lika dana mors dag kort jag pysslade i hop i går kväll. Tänkte det är ju dax nu på söndag så det kan vara bra att vara förbered.  Inspirationen till dom här korten har jag hämtat från ett underbart kort som super duktiga Else-Marie Ståhl har hjort. Det var med en vän text på henneskort kommer jag i håg och i dom här fina gråa färgerna. Så tack snälla Elzan för att du delar med dig av dina fina alster =)



Som ni ser så det enda som skiljer dessa två kort åt är bakgrunds papperet. Det ena är det vita hjärtan på och det andra är det ränder på. Mors dag stämpeln är en inkido stämpel tror jag. Och det fina blomster kanten på papperet är stansad med en MS stans. Helt underbar tycker jag.


Lite närmare bild på båda korten


Färgen jag har stämplat och duttat med är en Distress Ink dyna som heter Pumice stone och den blir lite ljus grå i tonen.


På insidan fick det se ut så här.

Så det var vad jag hade att visa denna gång och hoppas du vill skriva något när du är in och tittar det gör mig så glad =) Ha en trevlig helg, själv ska jag ju jobba men god scrappar lycka åt er andra i regnet!

Inga kommentarer: