lördag 28 maj 2011

Kusinträd

Hej på dig och trevlig helg! Nu äntligen har även jag fått göra helg och jag är så himla trött  efter dessa tre helgers beordrade övertid. Men nu är det skönt att det är hjort  =)

Tänkte visa er en LO jag har haft liggandes i evigheter nu. Och som vanligt så har jag kört fast med den sista slut texten. Började med den här för länge sedan på en träff som Sylvia hade i vintras. Men sedan har jag inte kommit vidare med den bara och den har fått ligga till sig lite =) Så här vart den till slut i vart fall.

Jag har använt mig av en mönstrad cardstock och sedan dabbrat den med blå dabbers ute i hörnen. Ville framhäva den lite mörka smutsiga hösten som utspelar sig på kortet. Med respekt för min bror och min svägerskas åsikter om att lägga ut barnen på nätet så har jag bara lagt en bit smörpapper över lilla Arvids huvud så inte han syns. Har skurit till en blå fotomatta och punchat nederkanten på den lite. Limmat fast både rep, blommor och löv för att få lite liv och fart i LO. Och på vänster sida har jag stansat ut ett höstträd. Bakom kortet dabrade jag med lite ljusgul akrylfärg för att bryta av lite i mönsterpapperet.  


Bokstäverna jag har textat rubriken med är qk alfabete Stardust som är ett otroligt vackert alfabete. Men här ville jag ha det i orange som för övrigt är min sons älsklingsfärg. Men för att även dom skulle bli lite höstiga så färgade jag kanterna med brun färg.


Till sist skrev jag bara tre av fyra kusiner i ett träd.För kusin Jennifer saknas på bilden men då bodde ju syster och hon i Lysekil och kortet är taget hemma hos broder i Edsbyn så tyvärr kunde hon inte vara med här på grund av avståndet.

Vill bara visa en närmare bild på min höst dekoration. Vist är den stora knappen härlig? Det är ett fynd efter Tobbes farmor. Vi fick lite ärvda saker förut och  jag gladdes så klart över en kartong med gamla knappar =) Godis för en scrappare det!

Så det var vad jag hade att visa den här gången. Ha en bra fortsättning på helgen som återstår och lämna gärna en kommentar när du är in och tittar för det skulle värma i mitt hjärta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att jag inte kunde vara med :(

Kram Jennifer!