måndag 3 december 2018

Tomtekort

Hej och välkommen!
 I lördags var jag på den årliga julscrapbookingen i Bollnäs på Studiefrämjandet fina lokaler. En stor eloge till alla som håller i och gör den här träffen så otroligt bra. Jag träffade massor av gammla scrapkamrater och lärde självklart känna några nya bekantskaper dessutom. Jag deltog under dagen i 3 olika utmaningar och var med i utlottningen av julklapp och vann en present med just det här kortet som bidrag. Vad som är i paketet vet jag inte för jag tänkte öppna det på julafton. På så sett vet jag att jag i alla fall får ett paket ;)

Till det här kortet har jag använt min nyinköpta tomte dies som jag köpte nu på träffen. Vist är han otroligt fin? Det vart kärlek vid första ögonkastet för mig =) Det är en dies från Sizix som jag kommer använda flitigt fram till jul. Bakgrunden har jag torrembossat med en embossing folder som är 150×150cm och heter såklart God jul & kommer i från Nellie Snellen. För att texten ska synas bättre har jag dragit på lite Distress ink - Tea dye som är min bäst använda färg av alla Distress färgerna. Den vågiga röda ramen är stansad med en Crealies Crea-nest-die XXL ni. 70 dies. Och den söta lilla granen är en dies från Magnolia. Paketen och pepparkaksgrisen är Quick Kutz dies och äpplet har jag ritat och klipt ut själv för just den här utmaningen var en bingoutmaning där jag valde raden - julgran, äpple, tomte, pepparkaka och paket om jag inte minns fel ;)

Den fina God jul texten är en ny dies från Py hobby som jag också vart väldigt förtjust i. För övrigt har dom släppt flera egna text dies nu som alla är väldigt fina.


Insidan fick se ut så här med en tags som jag stämplat med en järneksstämpel från Slöjd Detaljer och inkat kanten med Distress ink- tea dey och stannat ut en snöflinga med en Martha Stewart punch. Det randiga bandet har jag köpt på Lidl för några år sedan.


Så det var allt för mig den här gången. Lämna gärna en kommentar när du varit in så jag vet att du varit hit och hälsat på. 

Trevlig kväll och hjärtligt välkommen tillbaka!