lördag 29 juni 2013

Dopkort

Hej =)
 
Idag har min söta lilla brorsdotter Linnea döpts i Ovanåkers kyrka. Släckten var samlad och hon var så otroligt duktig i kyrkan. Efter dopet samlades vi alla hemma hos min bror och fick mat och fika. Är fortfarande mätt på den goda salladen dom bjöd på och dom fantastiska tårtorna. Tack för en jätte trevlig dag =)
 
När det är dop ska det ju vara paket och så klar dopkort! Visar i dag två av tre kort jag pysslade i hop till Linnea efter som både mamma och pappa beställt ett kort och min farmor ett plus det vi gav till henne. Börjar visa kortet som vi gav bort. Till det har jag fått använda tre av mina nyinköpta dies som jag köpte när jag var och hälsade på Porslinsblommans fina butik i Halmstad då vi var där på semester förra veckan =) Marieanne Designs underbara dies är ju så roliga att jobba med!!
 
 
Jag har testat mig på att göra ett staflikort på höjden och byggt på med olika utstansade dekorationer. Den söta lilla bebisen i dopklänning kommer från Phunnyface.shop som jag är så glad att jag hittade som jag har letat efter en fin dopstämpel!! Bebisen har jag färglagt med Distress Markers pennorna och sedan klippt ut efter linjerna.

 
Så här ser kortet ut när man ställer upp det mot den vita lilla ängeln.
 
Visar även kortet som min mamma och pappa gav till Linnea som vad det traditionella dopklänningskortet som jag alltid brukar göra förut. Det är gulligt med sina små spetsar och rosetter och så är det ju roligt att få lit olika varianter av kort.

 
Insidan av kortet fick se ut så här med en till ny fin murgröna dies som ram runt texten. Och några fina blommor och en utstansad fjäril.

 
Så det var allt för mig den här gången! Vill passa på att tacka för alla fina kommentarer som ni lämnar när ni är in och hälsar på. Ni gör mig så glad jämt =) Tusen tack för era fina ord!!!
 
Många kramar från Sandra!!

1 kommentar:

Majsan sa...

ÅHH WOOW vilka vackra dopkort!!
Jag har ju inte varit inne hos dig på ett tag pga att tiden inte vill räcka till och tittar igenom allt jag missat och herre jösses vad mycket du har gjort och jag bara älskar allt du gör.
Såå himla roligt att se att du också gillar dies såå mycket!!
Ja dessa dopkort är ju helt otroligt vackra, gillar dom jättemycket!!

BAMSEKRAMAR MAJSAN