måndag 13 februari 2012

Matsbo

Hej och trevlig måndag på er!

Vill börja med att tacka alla fina goda förföljare som kommenterade på min Leva LO! Blev alldeles rörd när jag läste vad ni skrivit så tusen, tusen tack för det! Nu ska jag snart iväg och jobba men ville visa er ett kort jag jorde förra veckan till en arbetskolega som verkligen ville testa vad jag gick för ;) Kortet skulle se ut som en fäbod och inte vilken som helst utan Matsbo. Fick en fin skiss på hur det ser ut där och utifrån den fina skissen jorde jag detta kort. Tur att min sambo håller på med modellflyg så jag kunde få lite ballsaträ av honom. Sen var det bara att bygga en fäbod  ;)


Ville att det skulle se timrat ut så jag la stockar efter varandra och klippte ut cirklar som skulle se ut som enden på stockar. Sen var det lite pillrigt att få till trappen på höger sidan också. Fönster gör jag ju hela dagarna på jobbet men inte sådana här små ;) Dom använde jag tändstickor för att få till.



Det skulle stå Matsbo ovanför dörren visste jag så då vart det bra att göra små flisor av ballsaträ och färga dom med Distress Ink så dom fick en mörkare nyans. Det syns lite dåligt här för korten är taget 01.30 på natten då jag äntligen vart färdig men kortet i torsdags.


När det äntligen var dags för insidan sved det bra i mina ögon och jag valde att inte ha allt för mycket på. Stämplade dit en grattis stämpel och klistrade fast bokstäverna på namn och ålder. Ralf 60 som jag först tänkte skriva på taket men ångrade mig och satte det på insidan i stället.


Fäste även här ett band rakt över som man kan fästa pengar eller lotter så dom inte ramlar ur kortet när man öppnar det. Bandet och ramen är stansade med MS puch och papperet är köpt på Panduro Hobby.


Här är en bild på den fina skissen jag fick som jag har scrappat kortet ut i från. Utan den hade jag inte haft en susning om hur det skulle ha sett ut så tackför den Pär och hoppas du vart nöjd med ditt kort. Det var lite jobbigt att göra det här kortet men jag tycker ju om utmaningar så tack för det =)

Så nu måste jag gör mig i ordning för att åka och jobba! Ha en bra dag och åter igen tusen tack för era fina kommentarer, kramar från mig!

1 kommentar:

Sandra sa...

Men va läckert det blev!! :) jättefint!