lördag 24 december 2011

Lucka nr 24

God jul på er alla!!

Så var det äntligen julafton och jag vill hälsa mina snälla läsare en trevlig julafton! Ska till Edsbyn och fira jag och min familj hemma hos min lillebror med hans familj. Även mamma, pappa syster och syterdotter kommer vara med. Ska bli så trevligt och mysigt och jag tänkte jag skulle passa på att låna lilla Emma så jag får bebis gosa av mig  ordentligt. Varför lucktar bebisar så himla gott? Förstår inte hur det kan vara så förutom när dom har hjort nr2 förståss ;)  Nog om detta jag ska visa det kort jag har pysslat i hop till mina nära och kära i år.Ttror jag har hjort 35st sådanna här julkort som ni kommer att få se nu, men hälften är röda och hälften är gröna för att få lite variation =)

Lucka nr 24!!

Vårt julkort i år såg ut så här med en ut stansat julgranskula i mitten av kortet som hänger på en gren. Och godjul texten har jag stansat ut med den fina stansen jag köpte på Panduro . Sedan har jag Cuttlebugat ut julkulorna med hjälp av QK dies. Snöflingorna är MS stansade i vitt glansigt papper. Runt hela kortet har jag dabbrat med gulddabbers för att få en fin ram runt det röda  kortet.. Dabbrade även kulan me gulddabber. Och sedan hängde jag allt i ett rött sidenband och knöt små röda rosetter. Jag är glad att jag är färdig med dom nu för det har varit ganska mycket pyssel med dom =)


Insidan av kortet valde jag att stämpla upp en tags med den fina stämpeln jag fått låna av min snälla svägerska Malin och sedan knöt jag fast ett fint band i hålet. God jul stämpeln är en clearstamps stämpel. Och på höger sida fäste jag ett kort på mina två söta barn Liam och Thindra när dom poserar framför julgranen här hemma =)


Sist och kanske mins så stämplade jag korten på baksidan med min fina personliga stämpel som jag tycker så mycket om där min blogg adress står!


Så här vart korten i grönt och med en röd kula  =)


Och så här på insidan =)


Ha nu en god jul och hoppas ni får många fina paket! Stora julkramen från mig till er och tusen tack till er som är in och lämnar ett spår för jag blir så glad när jag ser att någon vågat skriva till mig det gör att jag vågar fortsätta med den här bloggen. För annars vet jag ju inte vad ni tycker, så tusen tack för det och en riktigt god jul från Pysselsandra!

1 kommentar:

Anna-Lena i Västerås sa...

Hej Sandra!!

Jättefina julkort hade du gjort så jag tackar så mycket för det..

Du har verkligen kämpat med alla dina saker hela december bra gjort.Många kramar från mig