torsdag 22 december 2011

Lucka nr 22

Hej och trevlig  torsdag på er =) Nu har jag äntligen gått på min julledighet och det är så härligt. Ska inte till jobbet före nyår och det ska bli härligt. Men fast jag var ledig i dag var jag dit en sväng med ett kort som en god arbetskolega ville köpa av mig så en liten sväng vart det en då men i dag hade jag med mig Thindra och visade henne runt vart det är mamma jobbar och hur vi gör när vi tillvärkar fönster =) Så det vart ett litet studiebesök för henne på mitt jobb Svenskafönster. Sen åkte vi till broder och tittade på julkalendern innan vi åkte hem och myste ner oss i soffan framför en film. I dag var det Thindras tur att välja film så då vart det Barbie och diamanterna ;)

Lucka nr 22

Här är dagens kort och det är stämplat med en Magnolia stämpel Edvin som tomte. Har använt han flitigt i år och misstänker det blir lika så nästa jul. Även på det här korte har jag den fina twisted easel vikningen. Valde att sätta en fin stjärna i mitten av kortet och stämplade alla hörnen med den fina järneks stämpel jag fått lånat av min snälla svägerska Malin. Tycker det blir mera liv i stjärnan med dom små detaljerna på spettsarna. Runt papprena har jag dabbrat med guld dabber färg och skurit till dom som trianglar. Sedan embossat med svart glitter pulver en fin julpost cirkel och limmat fast en röd rosett  och lite god jul bommuls band.


Insidan av kortet fick se ut så här. Med en grön botten och den fina ut stansade ramen som jag stansat ut med hjälp av Martha Stewart Punch Around The Page Aspen Snowflake. Drog sedan lite med min gulddabber på dom gröna flingorna och så ett vitt papper på som jag stämplat upp med god jul text och silver flingor på. Satte även fast en brads snö flinga i silver som håller kortet på plats när man viker upp det sen. 


Så här fint blir kortet när man ställer upp det på bordet  =)


Så det var vad jag hade för i dag! Nu ska jag upp och forsätta slå in julklappar till mina nära och kära. Har en hel del kvar att slå in så det blir väll att hålla på mitt i natten som jag brukar. Ha det så bra så ses vi i morgon, bamsekramar från mig!

1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Jättefint kort du gjort igen, så kul att kika in och se allt fint du gör.
Å vad skönt att det var bra när du träffade Ludwig. Bra med bra besked när man träffar läkare.
Du var lite avis på alla mina magnoliastämplar ;0) Jag lägger ganska mkt pengar på stämplar, köper de jag gillar och vill ha. Jag gör minst ett kort om dan hela året, så det går åt en hel del...och man inspireras ju av nya stämplar ;0)
Jag blir också glad när jag ser att du varit in hos mig och kikat, och extra kul att få kommentarer.
Hoppas du och din familj får en fin jul och nyårshelg.
Kram ♥