tisdag 20 september 2011

Tillvärkning av höstlöv

Hej och trevlig tisdag på dig =)
Ska snart iväg och jobba men tänkte jag skulle hinna visa först hur jag gör när jag tillvärkar mina höst löv som jag använde tex på den senaste LO.


Tag ett papper i höstens färger tex orange eller rostbrunt.



Knöla i hop papperet som jag gör här på bilden.


Veckla ut papperet och dra lite Distress Ink färg på papperet med hjälp av ett blending tool ( handtaget du ser på bild ) Jag har använt  färgerna Spiced Marmalade, Tea Dye och Vintage Photo till löven här. Det är bara att testa sig fram =)


När papperet fått fin färg tar jag fram min X Cut som jag köpt på scrapbruket.com och den är så förnulig så den ger lövet struktur med det samma när man punchar med den så lövet blir fint embossat så det liknar ett ricktigt löv.


En närbild på ett löv jag hjort och även vilka Disstress Ink jag haft.


Här är en härlig blandning med färdiga löv färdiga att användas. Då jag använt mig av olika färger i papperen men använt mig av samma teknik som jag beskrivit åvan. Vist ser dom härligt höstiga ut?


Så det var vad jag hade för den här gången. Nu måste jag snart sticka i väg och jobba men ha en fortsatt trevlig tisdag så ses vi snart hoppas jag  =)

Lämna gärna ett spår om du är in och läser för det skulle göra mig så glad. Många kramar från Pysselsandra!

1 kommentar:

maria sa...

Oj så läckert!!!! Blev ju superfina =)