söndag 5 juni 2011

Grattis på din födelsedag!

Hej på dig =) I dag har det varit en kall men solig dag och jag och barnen har varit och hälsat på min farmor barnens gammel farmor. Vi passade på att åka till Sisjön och fiska lite men Liam tröttnade ganska snart så då lekte barnen vid vattnet  en sväng innan vi åkte hem och lagade god mat. Som efterätt vart det smulpaj med hallon,skogsbär och vinbär (mumsfillebabba)  Men nu ska jag försöka få undan lite beställningar jag har på kort fast först vill visa ett kort jag petat ihop.


Tycker så mycket om den söta sittande Magnolia Tillda i olika utföranden. Här har hon en super söt tyll kjol på sig. Stämpeln med hjärtat har jag köpt av sylvia och ville så gärna använda den nu. Embossade med svart pulver och färjlade med mina distress dynor  så hjärtat vart rött i mitten och kanterna bruna.


Grattis stämpeln är köpt på lilla handarbetboden i Bollnäs och är en Reprint stämpel. Det är en av mina favoriter nu. Har fastnat för dom runda stämplarna med texter. Limmade fast en lite spets som Tillda fick sitta på och så några söta rosor fick också plats på kortet.


Insidan fick se ut så här med den söta tagsen från Magnolia som jag kommer arbeta mycket med nu. Passar mot det mesta kort och med lite spets knytet runt sig blir den extra fin.

Så det var dagens inspiration det, hoppas du tycker om det? Ha en bra dag och lämna gärna en kommentar, det skulle göra mig överlycklig just nu när ingen vill skriva någonting...... =(

Inga kommentarer: