söndag 28 november 2010

1:advent!

                                                            Härligt med första advent!
 
Så har vi fått tända det första ljuset och jag har varit och tränat lite boxning med Maria Sparring och det visade sig vara den sista träningen för i år  =(   tråkigt men vi får ladda in för nästa år som snart är här. Och efter det så gick jag hem och så fick vi främmande. Det formligen rasade in folk så jag serverade  både kaffe, glögg och så smakade vi på morotskakan som jag och barnen bakade i dag. Tur det för jag visste inte att Anders, Nathalie, Elliot, Joanna, Emmelie, Gunilla, Cissi och Markus skulle komma. Och definitivt inte samtidigt men det är kul när det händer lite oväntade saker i bland =) Vi fick ett trevligt adventsfirande tillsammans allé hopa.  Och barnen var glada och nöjda när dom fick leka av sig innan dom skulle gå och lägga sig!


Söndagens julkort!

Får bli ett kort som jag stämplat med min favorit stämpel just nu nissen från Magnolia. Han är så fin tycker jag och passar att använda på så många olika kort, ett mycket bra köp =) Här har jag valt att använda mig av rött och silver. Använde därför min silver dabber runt kanterna på det röda papperet.  Men stämplade med min glögg, pepparkakor mm stämpel på ett natur papper med en brun stämpeldyna för att få lite gammalt intryck.


Sedan så stansade jag ut en snöflinga i silver med hjälp av en spellbinders dies och hjärtat är en provo craft dies som fick bli i silvrigt glitterpapper.

Så var det med söndagen för mig =) har inte riktigt fattat att det ska bli jul snart fast det är julsaker överalt här hemma. Har bara jillestugan kvar att fixa med men jag får ta det i morgon efter som jag jobbar kvällar till veckan kanske jag hinner innan jag ska åka och jobba. Ha det så bara så ses i morgon kanske?
Kramar Sandra! 


Inga kommentarer: